Met de pot mee-eten?

A

Anoniem

Guest
Hey,

Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met het eten van jullie kleintjes. Zijn er al die volledig met de pot mee-eten?
Doreen eet vaak aardappels (meegekookt in onze pan, maar dan in aluminiumfolie, dus zoutloos) en groentes met ons mee. Maar als we pasta en rijst eten, ed.. krijgt ze een potje. Laatst stond haar dat dus niet aan en  heeft ze  bami en ei van mijn  bord meegegeten. Vond ze veel lekkerder.. hmm..
Doreen is van 1 februari en nu dus 10,5 maand. Geven jullie de kids  ook pasta's ed,  en hoe doe je het dan met zout en  kruiden?
Liefs,
Karlien  

Hoi,

Demi wordt woensdag 9 maanden, en ja ze eet volledig met de pot mee. Wij eten altijd zoutloos dus hoeven niets apart te koken. ook zijn we van die echte hollanders die gewoon aardappels/groente/vlees eten...dus het meeste mag ze gewoon. stamppot eet ze natuurlijk niet mee, maar dan eet ze een gekookte aardappel met appelmoes en een stukje vlees.. dat is trouwens wel favoriet...VLEES poeh he wat kan ze gillen als je geen vlees geeft...hihi
ze eet niet veel, maar we hebben nu zoveel potjes geprobeerd en die wil ze gewoon echt niet. ik ga mijn geld dus daar niet meer aan uitgeven..
ze krijgt nu 's morgens een boterham en 120 cc opvolgmelk, rond 10 uur wat yoghurt, tussen de middag idem als ochtend, rond 3 fruit met drinken, en dan 's avonds met de pot mee, toetje en dan snurken!
Zal vast niet volgens het consultatieburo zijn, maar ze doet het fantastisch.

gr ciska

Hey!

Onze zoon at met 10 maanden volledig met de pot mee hoor, nooit geen potje meer gehad. ( m.u.v nood natuurlijk, hihihi!)
En Nina is nu 11 maanden en eet meestal met de pot mee. Wij koken alleen maar zoutloos eigenlijk. En de pasta's eet mevrouw gewoon mee hoor. Alleen met de erg gekruide gerechten, nasi met verse pepers ofzo slaan we even over, of ze krijgt dan een potje of ik maak simpele nasi voor haar. Ze kijkt ons het eten uit de mond joh!
En wat eerder al verteld werd: WOEST word ze als ze niet iets van ons bord krijgt, hahaha! Prima hoor, als dat haar lekker smaakt, laat ik haar lekker uit onze pannen mee eten...

Kus, Marieke

Hoi,

Onze zoon(11mnd) eet nu veel gewoon met de pot mee! Vaak kook ik zijn groente en aardappels in een aparte pan, zoutloos en het beetje wat dan in het vlees zit hebben ze ook nodig, ook in potjes zit zout!
Kruiden krijgt hij wel gewoon!
Hoe doe jij dat dan in zilverfolie?? heb ik nog nooit gehoord, dan komt het kookwater toch via de naden naar binnen??

Gr MJ  

hoi
daniël is nu 10 maanden en eet sinds een week of 3 gewoon met ons mee,
ik kruid het eten niet sterk, alleen heel klein beetje zout, maar geen peper of knofloot etc, maar sauzen zoals die van lasagne of spaghettie eet hij ook lekker mee, ik let er wel goed op dat die sauzen mild van smaak zijn en niet pittig of hot, maar gewoon traditionale...
hij vind het heerlijk en smult ervan.... buikkrampen of diarree of overgeven heb ik tot nu toe nog niet mee gemaakt

succes ermee
liefs marina

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties... Zat m'n moedergevoel toch weer aardig goed.
Dan laat ik haar toch ook maar meer mee-eten. Alleen het vlees krijgt ze soms zo moeilijk weg. Zal het nog eens proberen vanavond.
Gisteren heeft ze ook weer zo lekker gegeten van de spinazie met ei.. En laatst al wat boerenkool met ons meegegeten vooral de worst.. hebben we haar niet zoveel van gegeven hoor.. maar ze vond het lekker!!!!
Het zal wel een stuk makkelijker zijn als ze meer met ons mee kan eten..
Het aluminiumfolie komt soms wat water bij, maar moet zeggen dat ik dan ook minder zout over de aardappels van ons doe, dus zal het misschien maar een heel klein beetje zijn wat ze krijgt.
Liefs,
Karlien

Hoi hoi,

Ook onze meid, nu 10 maanden, eet gewoon met de pot mee. Ze wil gewoon niks uit een potje, dat spuugt ze dus allemaal uit. Ik kook zoutloos dus ik hoef niet apart voor haar te koken.
Als wij pasta eten dan doe ik altijd wat vlees en wat pasta voor haar apart en daar smult ze ook heerlijk van.
Ze eet gewoon stukjes die ze zelf in haar mond stopt en ze vindt het heerlijk. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ze ook maar iets at van het avondeten. Dus alles wat binnenkomt vind ik prima. De ene dag is dat veel de andere maar heel weing. Na het eten, veel of weinig, krijgt ze nog een toetje. Ook gewoon wat wij eten, pudding of yoghurt en daar smult ze ook van. Om 19.30 krijgt ze nog een fles en dan gaat ze lekker haar bed in.
Doe gewoon wat je gevoel zegt dat je moet doen.

Groetjes Anne

heyhey

wilde al eerder reageren maar t forum deed t niet :D

nathalia eet ook al een tijdje met de pot mee.
den kal sinds ze 7 maanden was ongeveer.
ik kook zoutloos, dus hoef niets appart te koken voor haar.
ze krijgt gewoon alles wat wij eten ( met uitzondering van uien)
de ene keer eet ze minder dan de andere keer.
bloemkool vindt ze heel lekker. kroten vindt ze heel vies hahahaha
toetje is bij ons ook varrierent. vla, pudding, yoggurt, danoontje.
als wij patatjes eten, krijgt zij ook een paar patatjes en een potje groente.
moet zeggen dat nathalia ook een heel makkelijker eter is hoor.
ze eet eigenlijk alles. ( behalve kroten dan, die krijg ik er echt niet in bij haar)

maccaroni en spaggeti eet ze ook mee.
dat is het enige wat ik eigenlijk nog in de blender gooi.
ook krijgt ze daarbij een heel klein beetje saus en dan in de blender.
is gewoon macaroni mix van knorr, dus niet pittig ofzo.

ik zou zeggen, laat je kleintje lekker met de pot mee-eten.
stukken goedkoper!!!!!

liefs, do

Terug
Bovenaan