met de pot mee eten

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik was nieuwsgierig hoeveel van onze kindjes al met de pot
mee eten. Rosco eet al van 8maanden met ons mee ( meestal een beetje aangepast)
en van een maand of 11 helemaal Behalve als het te scherp is. Wij eten heel weinig zout
dus dat is geen punt. Ik denk dat rosco in totaal 5 keer een potje heeft gehad.
Ik ben er best blij mee dat onze knul zo'n smulpaap is want ik kook gewoon
wat wij lekker vinden. Bij rosco is op het moment zuurkoolschotel uit de oven
echt favoriet.

groetjes czaar

ps Weten jullie buiten smeerkaas/worst, nog andere lekkker hartige dingen
op brood?

Hey hoi,

Hier ook eentje die met de pot mee eet! Jordy doet dat al vanaf 6 maanden. Hij is een hele makkelijke eter. Er is eigenlijk niets wat hij niet eet. Alleen met rijst weet hij geen raad ( Die korreltjes plukt hij weer van zijn tong af).... Altijd leuk...Maar appelmoes doet wonderen.
Ik kook ook met weinig/geen zout, dat heb ik van thuis uit.

Ook fruit is geen enkel probleem, hij haalt het zelfs zelf van de schaal af......? Vorige week had hij zich een peer gepikt, kreeg niet eens de pitjes of het stokje terug......Zal dan ook wel gesmaakt hebben.
Krijg nu wel problemen met boodschappen doen, hij herkent het fruit en wil het DAN ook hebben. Is er echt eentje met een eigen willetje, die mogen we goed strak gaan houden. Dus maar goed dat hij van eten geen drama maakt....!

Tja over broodbeleg.... Is hier ook elke dag weer een probleem.

Groetjes Wendy

Hoi

Yordi eet ook al een geruime tijd mee met de pot.
Ik kook altijd zonder zout, dus dat was bij ons ook geen probleem.
Yordi krijgt af en toe nog wel eens een potje,als wij wat eten, wat hij niet lust,zoals japanse noodles( die familiegerechten) Of als wij gebakken aardappels en sla eten, want dat vind hij ook niet echt denderend. En als wij patatjes eten, dan krijgt Yordi wel een potje,omdat ik hem nog te jong vindt voor een hele patat maaltijd. Hij eet dan wel soms wat patatjes mee.
Tja en wat betreft brood, dat is hier elke dag een verrrassing, want de ene dag eet hij goed brood en de andere dag weer niet. Momenteel is Yordi gek op een krentenbol. Dus dan krijgt hij ook nog wel eens een krentenbol( zo'n kleintje)
Verder wil Yordi niks meer van smeerworst of smeerkaas weten( zal wel weer een fase van hem zijn) dus krijgt hij of een plak worst of pasta, of jam, op z'n brood.( suikervrij van zonnetura??) Maar soms ook wel eens gewone pasta enzo.
Ook krijgt hij wel eens speculoos( van die reclame met dat jongetje met de tekening onder de douche....) Dat vind Yordi ook erg lekker.

Liefs marielle

He meiden,

Hier ook een kleine dame die met de pot mee eet. Meestal dan hoor, soms als wij iets eten wat minder gezond is, geef ik haar nog wel een potje, Tot nu toe vindt ze eigenlijk alles wel lekker, alleen was dat bij haar broers ook zo, en dat veranderde ineens, dus ik weet nog niet hoe dat bij Lotte zal gaan. Ze heeft nu al in de gaten dat ze nee kan zeggen en dat probeert ze tegenwoordig ook steeds vaker tijdens het eten uit.

Ik heb me voorgenomen er geen punt van te maken. Ik hoop dat het lukt,

En op brood doe ik ook weleens gewoon kaas, rookvlees of worst.
Met rookvlees moet je wel opletten dat het echt kleine stukjes zijn, anders kan het best wel taai zijn.

Nou, succes ermee !

Groetjes, Sophie

Hoi,

Myrthe eet hier met de pot mee als dat zo uitkomt. Soms zijn we zo laat uit werk dat we haar potje geven zodat ze snel naar bed kan.
Ze vind tot nu toe alles prima, ze eet echt super. Alhoewel ze momenteel ook erg aan het uitproberen is tijdens avondeten hihi.
Ze eet in principe alles op brood. Boterhamworst, cervelaat (vind ze minder lekker) en haar favoriet kaas.

Liefs Reneke

Hoi meiden..
Ik hoor eigenlijk bij het zomer-topic maar lees hier ook veel mee (m'n dochter is in begin  mei geboren, nu dus ruim 10 mnd).
Wij koken ook veel zout-loos. In geval van aardappelen, groente eet ze met de pot mee. Bij gebakken aardappeltjes, ovenschotels, pasta enz nog niet. Ik heb altijd vers bereidt eten voor haar apart, potjes is hier geen succes.
Van vlees moet ze nog niet zo veel hebben, kipfilet gaat goed, maar verder.. mwoahh..

Op brood is hier de appelstroop favoriet.
Hebben jullie er geen last mee dat vleeswaren en kaas aan het gehemelte blijven plakken. Hier wel...

Hoi meiden,

Hier nog een dame die lekker met de pot mee eet. Wij eten weinig zout dus ik hoef ook niet extra voor haar te koken. Ze eet al vanaf 7 maanden mee omdat ze anders gewoon niet at.
We maken haar bordje klaar met allemaal stukjes en die steekt ze zich lekker zelf met behulp van haar handen in de mond.
Ze eet eigenlijk alles wat wij ook eten. Alleen rijst dat is hier ook een probleem. Ze weet niet wat ze ermee moet.
Vlees is toch wel favoriet. Daar moeten wij dus mee wachten totdat ze klaar is met de aardappelen en de groenten. Want anders dan gooit ze alles op de grond totdat ze ook vlees krijgt.

Ze eet trouwens alleen maar vers, ze wil niks uit potjes. Al vanaf het begin wil ze alleen met vers en dan ook alleen maar stukjes. Best vervelend als je ergens naartoe moet of je hebt weinig tijd. Heb dan ook altijd wat potjes met macaroni en soep in de diepvries staan. Dan moet ze die maar eten op zo'n moment.

Al met al smult ze lekker met ons mee. En ja ze eet ook frietjes met frikandel.

Groetjes Anne

Noah eet al een maand of 2 met de pot mee. We kijken wel uit met de kruiden, maar meneer vind het echt heerlijk! Wij merken echt het verschil tussen vers en een potje. Hij vind het vers gewoon echt lekkerder. Toch krijgt hij heel soms een potje, als wij iets eten wat hij niet mag, maar meestal probeer ik er voor hem wat anders bij te koken. En als toetje pure yoghurt. Dat vind hij ook erg lekker.

Op brood krijgt hij nu, appelstroop( zonder suiker), smeerkaas, pasta( zonder suiker van zonnatura) Leverworst, banaan, aarbeien, en heel soms sandwichspread. Dat vind hij echt heeeeeel lekker.  Wij kiezen er voor dat Noah geen suiker krijgt, of tenminsten, nu nog liever niet!  

Terug
Bovenaan