Met de pot mee eten

Onze dochter is nu 14,5 maand. Ze eet eigenlijk alles, maar meestal kook ik toch apart voor haar. Of omdat we later eten of omdat ik denk dat het eten wat wij die dag eten, niet geschikt is voor haar. Mijn vraag is: vanaf wanneer mag ze bijv. pizza of chicken tonight of macaroni/lasagnasaus uit pakje? Ik bereid nu alles zelf voor haar; aardappeltje/rijst/macaroni, wat groente en vlees. Iemand tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Pé
 
Ik heb geen idee vanaf wanneer het mag, maar onze dochter (12,5 maand) eet al best wel dingetjes. Ze heeft gisteren bij mijn ouders bami gegeten. Ik denk dat het er ook wel aan ligt hoe scherp het eten is. Maar met bijv. chicken tonight kun je ja iets minder saus op haar bordje doen bijvoorbeeld.

Volgens mij mogen ze vanaf 1 jaar alles mee eten, heb ik ergens gelezen/gehoord.
 
Vanaf de eerste verjaardag mogen ze in theorie alles eten. Dus ook halfzachte eitjes of rauw vlees (nagevraagd op het cb) Alles moet natuurlijk nog wel met weinig zout, maar goed dat is voor jezelf ook gezonder.....

Het is echt een kwestie van uitproberen. Mijn oudste at vanaf 11 maanden met de pot mee, maar ik hou met koken wel rekening met zout en kruiden.... Maar ze krijgt als wij spekjes eten wel een rauw spekje voordat ik ga koken (vindt ze heerlijk).....
Als we echt iets ongeschikts eten pak ik stampot uit de vriezer. We hebben met stampot toch altijd over en dan vries ik het in porties in... Maar dat gebeurt maar eens in de maand ofzo..... als wij shoarma eten wat ik toch te gekruid voor haar vind!

o, ze is nu 19 maanden!
 
hoi pe,

ik maakte ook altijd eten apart klaar voor mijn dochter toen ze 'normaal' eten mocht eten. maar dat at ze helemaal niet.
dus wij zijn rond een jaar ermee begonnen met haar mee te laten eten met de pot. en ze eet bijna alles. de ene keer wel beter dan de andere keer, maar ja daar doen we dan maar niet moeilijk over. ze eet zelfs vaak alleen de groenten op en de rest laat ze liggen :-0
 
Vanaf 1 jaar mogen ze alles mee-eten. Gekruid en pittig eten is ook helemaal niet erg. Het is maar net wat ze gewend zijn.
Als je borstvoeding hebt gegeven en zelf ook vaak gekruid of pittig eet, wennen ze er wel makkelijker aan.
Mijn dochter wil ook altijd sambal door haar eten als ik ook sambal door mijn eten heb. Ze is nu 21 maanden en ze krijgt gewoon alles.
Ik maak zelf eigenlijk bijna nooit meer iets uit een pakje sinds ze met ons mee-eet. Ik maak bijna alles zelf en ook probeer ik niet te veel zout te gebruiken.
 
o ja, ik heb vooral in het begin vaak gebruik gemaakt van m'n kookboeken 'opperdepop' en 'spaghetti met ballen'. Daar staan veel recepten in voor jongere kinderen en gezinnen.
 
Hoi, onze zoon heeft vanaf 11 maanden alles meegegeten!! In het begin nog wel soms last van zijn darmpjes als we ui hadden gegeten, maar verder eet hij alles mee, scheelt zoooo veel tijd
 
Hoi hoi,

Onze zoon at met 9 maanden mee met de pot. Eigenlijk nooit echt een probleem geweest, als wij iets aten wat hij echt niet kon eten had ik altijd wel wat in de vriezer staan. Hij is nu 13 maanden en eet alles ook pizza, macaroni en chicken thonight.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan