met de pot mee? hoe zit het nou?

Hoi,

Rosa is nu 81/2 maand. mag ze nu met de pot mee eten? Ik
weet niet zo goed hoe dat nu zit. Niet te kruidig enzo dat weet ik wel
en als ik groente aardappels vlees eet, krijgt zij het ook gewoon, maar
hoe zit het nou als ik bijvoorbeeld saté eet of nasi of lasagne? Mag ze
dat ook hebben?

groetjes,

Desiree

Hoi Desiree,

Je kan haar prima met jullie mee laten eten alleen moet je er om denken dat ze nog niet te scherpe kruiden krijgen en weinig tot geen zout dit omdat de niertjes van baby's tot een jaar dit nog niet aankunnen.
Wat je kan doen met nasi is door bijv voor dat je de kruiden er door gooit voor haar alvast wat eten eruit te halen zo leert ze het wel eten. Daarnaast moet je denk nog voorzichtig zijn met veel uien en prei dit is nl. voor de darmpjes nog erg zwaar.
Onze dochter is even oud en eet redelijk mee, ik zorg er wel voor dat ze geen zout en kruiden krijgt. Vlees begin ik nu pas een beetje mee. Dus  vaak voordat ik het eten helemaal afmaak voor haar er al wat uithalen. Pasta sauzen krijgt ze ook nog niet hoor, ik kook dan de groente die wij door de pasta eten en geef haar dat door de pasta.
Moet er wel bij zeggen dat wij vrij simpel eten ook omdat onze zoon van bijna  3 mee eet en het liefst pasta of aardappelen met groente en vlees eet.
Eten we echt heel pittig en scherp dan krijgen ze beide wat anders.

Heb je al eens op keukenkikker.nl gekeken een hele leuke site met veel tips en leuke recepten staat ook precies wat je wel niet  kan geven.

Groetjes Marian

Bij onze eerste maakte we nog apart eten als we nasi oid aten. Maar onze meid eet al met de pot mee vanaf 8 maand en dan alles tot nasi, tikka massala oid. Nergens last van gehad eigenlijk, maar dit kan natuurlijk per kindje verschillen.

Hallo,

Onze zoon eet ook vanaf een maand of 8 met de pot mee, ik heb nooit gelet op wel / geen zout, vlees en kruiden o.i.d.. gewoon proberen en kijken hoe hij erop reageert. Dit is bij onze zoon altijd goed gegaan en zijn darmen waren nooit van slag omdat wij het denk ik van het begin af aan hebben gedaan. Inmiddels is hij bijna een jaar en eet eigenlijk alles mee, ik heb standaard wat potjes in huis voor het geval dat.......(we later eten, of ergens anders)

Terug
Bovenaan