Met de pot meeeten

<p>Mijn kind is ruim 9 maanden. Wij willen hem steeds wat meer met ons mee laten eten, maar hoe?</p><p>Ik vraag me af in hoeverre ik hem mee kan laten eten. aardappelen en een pasta snap ik, maar stel ik zou nasi koken dan gebruik ik meestal een pakje voor de saus. Kan dat al?</p><p>Hoe hebben jullie dit opgebouwd? </p>

Dan kreeg ze van mij bijvoorbeeld rijst met groente en kip voordat ik het zakje erbij deed zeg maar. Of gewoon iets uit de vries of een potje vanaf 1 ben ik der bewust mee gaan laten eten van pakjes, ze eten toch kleine hoeveelheden en daarbij kan je niet eewig apart koken 

Onze zoon is 10 maanden en eet alles mee (alleen geen scherp eten of extreem gekruid) een beetje nasikruiden oid krijgt hij van mij gewoon. Zijn maar kleine beetjes

Pakjes zitten vol met zout, dat zou ik echt nog niet doen. Dan inderdaad beter het eten apart houden en bij jullie deel het pakje doen. De niertjes kunnen tot 1 jaar echt nog weinig zout hebben.

Ik zou geen vol bord nasi geven. Zit veel zout in de pakjes. Gewoon normale rijst met wel de nasigroente zou ik geven. Dan heeft hij toch voor een groot deel hetzelfde.

Ik doe altijd voor de smaak iets van tomatenpuree o.i.d. erbij zodat het eten toch wat smeuig wordt. Kruiden doe ik al zijn eten al vanaf 6 maanden (behalve zout en peper). Bij mij op het cb zeggen ze dat je dit gewoon mag geven, maar op moet passen met de hoeveelheid zout. 

Terug
Bovenaan