Met deur dicht slapen.

<p>Onze zoon van 3 jaar wil altijd met de deur open slapen. Nu vind ik dit geen probleem maar sinds hij broer geworden is het wel lastig. Hij wordt meerdere keren per nacht wakker waar we natuurlijk niet op zitten te wachten. </p><p>Heeft iemand goede tips om er voor te zorgen dat mijn zoontje wel weer met de deur dicht wil slapen?</p>

Mijn dochtertje heeft dit ook. Ik sluit de deur als wij gaan slapen of al iets ervoor als ze in diepe slaap is.. dus eerst open op een kier en dan hoort ze ook van alles en dat vindt zij blijkbaar nu veiligheid geven.
Maar ik sluit de deur dus wel alleen dan later..

Ik doe hetzelfde als kimR zegt. Ik heb het wel duidelijk aan mijn dochter uitgelegd van tevoren dat we voortaan s nachts de deur dichtdoen omdat ze anders van de baby wakker wordt (die moet nog geboren worden). Ze heeft s nachts een klein nachtlampje en kan als het nodig is om naar ons toe te komen de deur zelf openmaken. Een keer waren we het lampje vergeten en brak wel paniek uit omdat ze de deur niet kon openmaken/vinden in het donker.
Kan jouw zoon wel zelf de deur openmaken?

Hier een zoon van bijna 3 die ook ineens wil dat de deur open blijft.  Wij doen de deur dicht als wij zelf gaan slapen.  Heel soms wordt hij in de nacht wakker omdat hij zijn knuffel kwijt is en vraagt dan wel of de deur weer open mag blijven.  Wij vinden het prima en ja als ik er dan even uit moet voor zn knuffel en de deur dan prima.  Hij en ik slapen daarna gewoon weer verder. 
Dus sorry,  niet echt een tip hoe het voor elkaar te keien dat hij dicht mag.  Verteld hij je waarom de deur open moet blijven?

Terug
Bovenaan