met een rietje leren drinken, maar hoe?

Hallo allemaal,

We hebben een dochtertje van 13 maanden. En nu de zomer in aantocht is, is het natuurlijk makkelijk en veiliger(ivm insekten enzo) om je kindje uit een rietje te leren drinken.
Dat is ook wel eens makkelijk, om een pakje drinken mee te nemen en in een restaurant ofzo hebben ze altijd wel een rietje.

Maar hoe leer je een kindje met een rietje drinken? We hebben het al een aantal keer aangeboden maar de zuigt er niks uit.
Als ik haar een pakje drinken aanbied en er dan in knijp dan komt er natuurlijk wel iets uit, maar het besef om nu zelf te zuigen aan het rietje heeft ze niet.
Hoe kan ik dit mijn dochter leren?

Groetjes
 
ja ze moeten het even door hebben, drinkt ze wel uit een tuitbeker?
als het een anti lek is moet ze daar ook aan zuigen, verder inderdaad blijven oefenen.
onze dochter is bijna 11 maand en die kreeg het wel voor elkaar, misschien een toevalstreffer maar toch.
er komt een moment dat ze het door heeft, ik heb ook wel eens gehoord dat je het uit een beker kan proberen en dan het rietje door de helft te knippen,dan is de 'zuigafstand' wat korter en hebben ze sneller drinken in de mond zodat ze weten van zuigen is drinken krijgen.
 
Hoi

Bij mijn dochter van 21/2 jr smeerde ik een likseltje van iets lekkers aan het rietje. Hier sabbelde ze dan aan waardoor er drinken uit het rietje kwam. Ze had het hierna snel door. Succes.

groetjes
 
Hi!

Ik heb onze zoon gewoon een beetje geholpen, door heel voorzichtig in het pakje te knijpen. Toen er iets lekkers uitkwam had hij gelijk door dat hij aan het rietje moest zuigen.

Je kan ook proberen, eerst met je eigen rietje drinken te geven (bovenkant dichthouden, zodat het drankje niet eruitloopt en dan langzaam in het mondje laten lopen). Dan kan je kleine alvast aan "dat rare ding" wennen.

Succes!
 
Hoi,

Ik heb het ook gedaan door een beetje van het drinken aan het uiteinde te doen. Was ook een lekker zoet drankje de eerste keer en ze ging er gelijk op zuigen.

groetjes,

Desiree
 
Onze kerel van 8 maanden kreeg het uit zichzelf door. Hij speelde met mijn rietje en zoog er gelijk wat uit. Was niet helemaal de bedoeling, zat hij aan de sinas, maar goed. Hij snapte het wel. Dus toen maar zo'n rietjesbeker gedronken, want anti-lek dat snapt hij dan weer niet.
 
Terug
Bovenaan