met een rietje leren drinken

Is er iemand die ervaring heeft met het leren drinken met een rietje?
Ik heb het dan over de leeftijd waarmee je zou mogen beginnen..

Mijn zoon is nu 26 weken oud en heeft nog nooit uit een flesje gedronken en alleen maar BV en de laatste 2 dagen groenten gehad.
Dat ging meteen heel goed.

Groetjes van Jeanne

hoi,
drinken met een rietje lijkt me erg vroeg,maar je kan natuurlijk kijken of het werkt! Ik geef ook bv maar kolf voor de creche en geef de melk gewoon in een fles. Ik denk dat je na de fles eerst een tuitbeker kan geven, bij het drinken met een rietje krijgt de kleine meteen heel erg veel vloeistof binnen waardoor verslikken snel gebeurt. Ik heb bij mijn dochter het rietje eigenlijk nooit gebruikt, maar heb haar vrij snel een glas aangeleerd. Ze is nu 20 maanden en kon op haar 1e verjaardag met gemak uit een glas drinken. Op het cb vertelden ze me dat drinken uit een glas de spraak bevorderd (??). Maar ik denk dat je gewoon kan proberen wat het beste voor jou en je kleintje is!
liefs Stephanie

Hoi,

Merel drinkt af en toe uit een beker waar een plastic rietje in zit.Met een schuifsysteem klap je het rietje weg.Is anti-lek.
Ze is nu ruim 23 weken en gebruik dit sinds 1 week.
Omdat ze zo ontzettend actief is als ze wakker is had ik het idee dat ze soms wat dorst had en ben daarom hiermee begonnen. Ik had eerst een ander bekertje met platte drinktuit maar dat vond ze maar niets.
Deze beker met ingebouwd rietje vind ze wel makkelijk drinken!
(zijn maar een paar slokjes per dag hoor... maar dan kan ze vast wennen.Ik doe er wat diksap in en water)

Dank je wel voor jullie reacties.
Chris weigert te zuigen uit een fles, ik heb het regelmatig geprobeerd, hij trekt een vies gezicht als ik er flesvoeding in doe en daarna raakt hij overstuur. Geen idee wat er nou zo erg aan is, hij is verder zo'n makkelijk kind. Ik heb echt al tientallen tips opgevolgd, ook op het BVforum en met een lactatiedeskundige. Hij wil echt mij en de borst, want vers afgekolfde melk wil hij ook niet.
Maar goed, ik ga gewoon oefenen en dan zien we wel. Voorlopig zal ik toch nog wel borstvoeding blijven geven, al ben ik wel blij dat ik het nu af kan gaan bouwen.

Groetjes van Jeanne

Hoi hoi,

heb je al eens geprobeerd om een tepelhoedje op je tepel te plaatsen.....dat geeft in principe hetzelfde effect als een speen maar zo wennen ze zich aan dat ze ook eens wat plastics in hun mondje hebben....maar ze ruiken de moeder geur en de warmte voelen ze nog steeds.....

Trouwens Yoëll drinkt ook af en toe uit een pakje drinken (als ik die per toeval zelf drink met vruchtensap) ik druk dan eerst wat vocht in zn mondje en dan drinkt ie later zelf

Groetjes Sunyra

Geen dank hihi...ik heb ze zelf namelijk altijd moeten gebruiken met het geven van borstvoeding....maar een vriendin van me heeft ze een tijdje terug gehaald want zij zat met hetzelfde probleem als jij...en daar gaat alles nu van een leien dakje...

Ik zal voor je gaan duimen dat het goed zal gaan

Liefs Denise

Ps...laat nog ff weten hoe het is gegaan ben razend benieuwd

Terug
Bovenaan