Met handen eten

Hallo Allemaal,
Onze zoon is 2 en een half jaar, eet altijd goed. Nu nog steeds, alleen wil hij niet meer met een vork of lepel zijn avondeten eten.
Hij doet het met zijn handen.
Tien keer de vork geven, bord weghalen. Het helpt allemaal niet. Hij gooit zijn vork en lepel weg.
Het toetje eet hij wel met zijn lepel.
Is dit een fase of is er iemand met dezelfde ervaring.
Graag hoor ik het.
Alvast bedankt.
Inge
 
Hi Inge,

onze zoon van 2,5 eet ook met zijn handen. Wij laten hem maar, wij geven voorkeur aan het wel eten van voedsel zonder strijd dan nieten eten met strijd.  Wel geven we altijd vork,mes en lepel en stimuleren hem ook om met bestek te eten. Vaak neemt hij een paar hapjes met lepel of vork om daarna weer over te gaan op handen. Zijn yoghurt of vla eet hij wel altijd met een lepel (is ook beetje moeilijk met handen...) . Ach ik denk altijd maar als hij 18 is kan hij vast wel netjes eten.....

Succes!
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
We gaan het nu ook maar negeren. Kijken hoe het werkt. Want het wordt er ook niet gezelliger op als je steeds moet waarschuwen.
Groetjes Inge
 
Wij hebben 2 dochters, de oudste is 3,5   de jongste bijna 2. De jongste eet keurig met vork en lepel, de oudste het liefst met haar handen. We laten het maar zo, we zijn al blij dat ze wat eet, en ga er maar van uit dat ze ooit met een vork en lepel gaat eten.
groetjes Melanie
 
Hoi,

Onze zoon is ook 2,5 jaar oud en kon, tot afgelopen zomervakantie, ook heel goed en netjes eten. Maar sinds juli eet hij iedere dag weer het liefst met zijn handen. In het begin lieten we het maar zo. We vertelden dan wel even hoe het eigenlijk moest.
Nu mag hij kiezen ( want het liep de spuigaten uit): Meestal mag hij het vlees met zijn handen eten, maar bij lastige groente kiezen we daarvoor. En dit accepteert hij nu redelijk. Hij probeert ons nog regelmatig uit, door iets anders dan afgesproken te pakken met zijn handen. Of hij vraagt "mag ik ... met handen eten?"
We blijven hem wel prijzen als hij weer eens netjes met vork / lepel eet.

Succes ermee!

Groetjes, MamavanLucas
 
Terug
Bovenaan