met hoeveel maanden aan ovulatietesten beginnen

A

Anoniem

Guest
hallo meiden ik wilde vragen wie er met hoeveel maanden met ovulatietesten zijn begonnen en is iemand er ook snel zwanger door geraakt ik wil er mischien ook aan beginnen maar twijfel nog ik vind ze duur en zitten pas in ronde 4 maar wil graag wat van jully horen groetjes

hoi liefding,

toen wij voor de eerste gingen ben ik na ronde 4 gaan testen. eerlijk gezegd hielp dit niet (hoewel ik er wel een steeds eisprong werd gesignaleerd), dus na 4 rondes testen ben ik er weer mee gestopt. na 10 rondes zijn we naar de huisarts en gynaecoloog gegaan en toen heeft de gyn m.b.v. een echo mijn aanstaande eisprong vastgesteld. die maand (ronde 11) ben ik uiteinelijk wel  zwanger geworden (op de natuurlijke manier).  
ik zit nu in ronde 1 voor de tweede en heb de ovulatietesten  toch maar weer in huis gehaald. ben van plan ze pas weer in ronde 4 of 5 te gaan gebruiken, als het dan nog nodig is (hoop dat het deze keer wat sneller gaat dan de vorige keer...).

veel succes & geluk!

groetjes,
mama in amsterdamzuid

hai mama in amsterdam zuid bedankt voor je reactie mag ik vragen welke testen jij had want hoor dat de goedkope niet zo geweldig zijn en door het gebruik van de testen ben je er toen meer mee bezig geweest met het zwanger worden ik bedoel denk je er dan meer aan door dat je de testen gaat gebruiken groetjes

Persoonlijk zou ik niet zo snel met ovulatietesten beginnen. Realiseeer je goed dat dit de druk alleen maar verhoogd.  Je bent dan zo bezig met zwanger willen worden, testen, "verplichte" sex  en afwachten. Ook lijkt mij dat je sexleven erg geforceerd wordt hierdoor.

Ik heb zelf ovulatietesten gebruikt omdat ik zwanger wilde worden door middel van zelfinseminatie en een donor. Voor ons was het belangrijk om te weten wanneer m'n eisprong was, zodat we op het juiste moment konden insemineren. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk belastend vond. Mijn eisprong vond plaats tussen dag 16 en dag 20 van mijn cyclus, wat betekende dat ik iedere keer op dag 14 begon met testen. In het gunstigste geval had ik dus op de tweede testdag een positieve test, maar ook wel eens pas na 6 dagen. Testen moet iedere dag op ongeveer dezelfde tijd en je mag 4 uur voorafgaand niet plassen. Daarna was het 14 dagen in spanning zitten of ik wel / niet zwanger was. Twee weken, waarin ik me bewust was van iedere verandering, ieder pijntje, etc. in mijn lijf. Ik was met niets anders meer bezig, slopend.... Uiteindelijk ben ik twee keer in ronde drie zwanger geraakt, waarvan de 1e keer helaas in een miskraam eindigde.

Het is helemaal niet abnormaal als het een jaar duurt voordat je zwanger bent. Mijn advies is dan ook ga lekker dagdromen over de toekomst met een kindje, houd je sexleven gezond, en geniet ervan! Mocht je na een jaar niet zwanger zijn, en eventueel de medische molen in moeten, dan is het vroeg genoeg om te gaan stressen en in de weer te gaan met kunstgrepen!

Hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Hey liefding.

Na 3 rondes ben ik begonnen aan de ovulatietesten omdat  ik een onregelmatige cylcus had (42,26 en 32 dgn). Ik ben in ronde 4 dus begonnen met ovulatietesten en ook die ronde zwanger geraakt  Ik gebruikte de testen van Predictor, dit omdat ik eerst even wilde uitvinden hoe alles werkt. Ik heb van veel mensen gehoord dat de testen van www.testjezelf.nu goed zijn. Hoop voor je dat ze bij jou werken!

Liefs Eva

ik gebruikte de digitale test van clearblue, om geen misverstanden te krijgen. deze geeft een smiley als het ovulatiehormoon (ben even vergeten hoe dat heet) in je urine zit. kan dus geen twijfel ontstaan!
ik was door het gebruiken van de tests  niet  extra gefocust op zwanger worden, in die zin dat ik er al erg mee bezig was. wij hebben nl. vrij lang moeten wachten voordat we konden proberen om  onze kinderwens  in vervulling te laten gaan, omdat mijn man nog studeerde (hij is arts dus lang traject). financieel was het toen nl. nog te lastig om voor een kindje te zorgen. dus toen hij eenmaal afgestudeerd was, konden we echt niet meer wachten en wilden geen tijd ' verspillen'.
helaas duurde het nog dus redelijk lang voor ik zwanger was, al is alles binnen een jaar idd normaal, zoals jij ook al opmerkte vonnie.
maar tussen theorie/verstand en praktijk/gevoel zit soms een grote  kloof...

iig allemaal veel succes & geluk!

groetjes!

Terug
Bovenaan