met hoeveel maanden kan en MOET een kindje echt kunnen zitten?

ik heb een dochtertje van bijna 8 maand (geboren met 36 weken)  

ze kan al wel zitten als ik haar neerzet op de grond als ze een beetje wankelt op den duur probeerd ze zelf goed te blijven zitten maar na een tijdje te hebben gezeten kiept ze   wel om     is dat nu niet TE laat

mjin vraag is dus het is toch neit zo dat ze met 8 maanden GOED MOETEN ZITTEN desnoods een uur lang   ha ha ha
 
goedemorgen,

De ontwikkeling verschilt per kind. Sommige kunnen eerder kruipen dan zitten. En sommige slaan het kruipen helemaal over en gaan meteen staan.

Mijn dochter van 10 maanden kan sinds een week pas echt goed zitten vind ik..
Alles komt vanzelf..

groet,

Jess
 
Julia kon ook pas met 10 maanden goed zelf blijven zitten, daarvoor kiepte ze inderdaad regelmatig om.
Dacht ook dat ze wat laat met dingen was, kroop pas met 11 maanden, daarvoor ging ze op haar buik de hele kamer door, maar ze wordt over 2 dagen 1 jaar en loopt nu al langs de bank en pakt over naar de tafel etc. Ontwikkeld zich ineens heel vlug.

Dus jou dochter is echt niet te laat met goed kunnen blijven zitten. Je zult zien hoe snel het straks gaat.

Groetjes Renata.
 
Hallo,

Ik heb een zoontje van 13 maand, en hij kan nog niet uit zich zelf zitten, hij kan uren zitten als ik hem zelf neer zet, ook wil hij niet kruipen als ik hem op de buik leg schreeuwt hij alles bij elkaar. wel schuift hij heel hard de kamer door op zijn billen.
Heeft iemand hier ervaring mee. Bijna alle kids in mijn omgeving kruipen of lopen en kunnen al wel uitzichzelf zitten...moet ik nu toch naar een kinder fysio..

groetjes
 
Hoi Linnie,

Wellicht kan je even  bij de cb navragen hierover. Ze hebben als het goed is bij jou ook elke werkdag een telefoonnummer waar je naar kan bellen..

succes

Jess
 
wat jou dochter doet is juist goed. mijn dochter van 7,5 maand doet porecies het zelfde en vertikt het door te rollen laat staan op buik te liggen..... kortom kindjes doen het op eigen tempo. maar het zitten gaan ze leren tussen de 6-9 maanden met uitzonderingen daar gelaten..... na 9 maanden leren de messte baby's ECHT zitten en gaan zich vanuit die houding optrekken.

ik heb diezelfde onzekerheid maar begin het nu beetje los te laten.
 
hoi linnie

Mijn dochter kon al vroeg zitten maar lopen en kruipen niet.
Ook zijging over haar billen.
Ik ben toen zij 10 maanden was naar fysio gegaan ze deed ook nog niet omrollen.
Het schijnt dat billen schuivers meestal later lopen.
Uit eindelijk liep ze met 22 maanden.
Ze is nu 2 jaar 4 maanden.
En het lopen gaat heel goed.

Groetjes servie
 
Terug
Bovenaan