met hoeveel maanden mee voorop de fiets?

hallo,

mijn dochtertje is 10 mnd 16 februari is ze 11 maanden

mijn vraagje is met hoeveel maanden mogen ze mee voorop de fiets?

ze kan zelfstandig zitten dit is ook echt stevig,verder kruipt ze en kan dan ook uit haarzelf gaan zitten.zichzelf optrekken aan banken kan ze ook

mag ze nu al voorop de fiets?
 
Ja hoor! Zodra ze goed zelfstandig kunnen zitten mogen ze mee op de fiets!
Natuurlijk ga je niet gelijk de marathon fietsen of door de meest hobbelige bospaden rally rijden. Gewoon kleine stukjes bv naar de supermarkt ofzo. Langzaam opbouwen en voor je het weet maken ze geluid zodra je over de klinkers fietst, zo schattig!
Die van ons zit al sinds 7 maand op de fiets, hij was lekker vlot met zitten gelukkig in de zomermaanden, dat was genieten!

Veel plezier!! Niets zo leuk als zo'n babbelend/wijzend kindje aan je stuur!

Groetjes Saskia
 
hoi sas
bedankt voor je berichtje
dit is mijn 2e kindje en moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe oud zij was toen ze mee ging op de fiets.

maakt het niet uit hoe zwaar het kindje weegt dan? mijn dochtertje van 10 mnd is een lichtgewichtje denk 8 kilo misschien ,misschien ietsjes minder.

en wil het alleen proberen aangezien   we smorgen altijd moeten lopen om mijn oudste van 5 naar school te brengen ,school is misschien 10 minutenlopen hier om de hoek eigenlijk. en het is een gewone weg niks hobbelig.
Nu leek het me handig om met een windscherm te fietsen   hoeven we ook niet te lopen smorgens

gr mama van 2 meiden
 
Hai hai,

Nee volgens mij maakt het niets uit wat ze wegen hoor!
Ik heb er nooit wat van gedacht iig! haha ons kereltje is van 14-11-2007 en  ook ieniemienie  met zijn 9 kilo. Het voordeel voor hem was dat hij dus heel vlot was met zitten ook omdat hij geen buikje in de weg had zitten en hij lag heel veel en graag op de buik dus zijn rugspiertjes zijn zowiezo al behoorlijk sterk en getraind!

Trouwens ff tipje: bij HEMA hebben ze een soort ski sokjes voor die ukken, blijven super zitten lekker hoog en warm! Het nadeel op de fiets vind ik soms dat die broekjes zo lekker omhoog kruipen dus kniekousen zijn dan wel fijn!

Veel plezier nogmaals!

Groetjes Saskia
 
hoi,

Meestal staat het wel bij een stoeltje als je het koopt, tot hoeveel kilo erin kan. Volgens mij mogen ze tot 15 kg in een stoeltje aan het stuur. Anders zou ik het even aan een fietsenmaker vragen.

Veel fiestplezier!
 
Juist fijn, zo'n lichtgewichtje! Onze zoon van 15 mnd. moet al achterop, want aan het stuur is het geen doen meer
Veel plezier met je fietstochtjes! Marijon
 
Terug
Bovenaan