met hoeveel weken 1e x nutrix(rijstebloem) en potjes fruit?

A

Anoniem

Guest
mijn vraag staat er al

ik hoop op reacties

groetjes mama van 2 supermooie meiden 4,5 jaar en 15 wkn

Hoi,

IK ben met 4 maanden begonnen met fruit en groente, maar in hele kleine hoeveelheden. 2 lepeltjes ongeveer per dag. En dan 3 dagen hetzelfde. Dus 3 dagen banaan, dan 3 dagen wortels, dan 3 dagen appel enz. enz.  
Met Nutrix ben ik begonnen met 5 maanden, maar dat had achteraf eerder gekund.  Alleen wist ik niet dat dat bestond :) Ik was  op zoek naar molenaars kindermeel, maar dat bestaat niet en dat schijnt zeg maar de kant en klare versie te zijn.  IK deed de laatste  voeding afkolven(ik geef dus borrstvoeding) en dat mengde ik met de Nutrix, zodat hij goed door zou slapen. Inmiddels wil hij geen pap meer(hij is nu 6,5 maand) maar slaapt door op de  borstvoeding. Vind ik prima overigens:) Geen gedoe met de kolf. Maar oke, ik zal niet verder uitwijden.  

Ik hoop dat je er wat aan hebt,  
Groetjes, Yvette  

uhhhmmm, ff als reactie op de 2e moeder:

Molenaars kindermeel bestaat nog steeds hoor.... een blauw met rode pak, het staat vaak tussen de ontbijtgranen, zoals brinta in.

Ik ben begonnen met de fruit en groentehapjes bij 16 weken.
Dit ging meteen goed. Heb ook steeds een paar dagen hetzelfde soort groente en fruit gegeven, zodat hij kon wennen aan de smaak.
De nutrix rijstebloem heb ik ook toen gegeven. Vanaf toen is hij door gaan slapen! Het vult wat meer dan een gewone fles.
Kijk goed naar je kindje als je begint met hapjes...Je merkt vanzelf wel als het goed gaat of als het niet zo goed gaat!

Hoi,

met Nutrix zijn wij rond de 5 maanden begonnen: eerst gewoon van de lepel, om die vaardigheid te oefenen, daarna  door de fles. Inmiddels (Lars is 8,5 mnd) verdikken we de flessen alleen nog met Nutriton, want Nutrix geeft extra calorieën en die heeft Lars niet nodig. Met de fruit- en groentenhapjes wilden wij wachten tot 6 maanden i.v.m. allergieën in de familie, maar Lars gaf met 5,5 maanden duidelijk aan toe te zijn aan meer dan alleen de fles (niet genoeg hebben aan de fles, ons het eten uit de mond kijken, e.d.).
Dus luister goed naar je kindje: die geeft zelf wel aan wanneer het aan de volgende stap toe is. Doe het kalm aan: het gaat al zo snel.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan