met hoeveel weken aan de oudste vertellen?

A

Anoniem

Guest
hoi,
ik ben nu 4 wk en 6 dg en oze familie weet al van onze zwangerschap.
nu hebben wij ook nog een dochtertje van bijna 4 jaar en aan haar hebben we het nog niet verteld.
ik ben bang dat als het verkeerd gaat ik niet weet hoe ik het aan mijn dochtertje moet uitleggen dat er geen baby meer in mijn buik zit.
zijn er meer dames die hier ervaring mee hebben en hoe hebben jullie het opgelost?
ben benieuwd van jullie te horen
groetjes jook

Hoi,

Ik denk dat als ik in jou situatie zou staan ik het pas zou vertellen als je zekerheid hebt.
Dus na 12 weken. Voor je dochter is dit nog vroeg genoeg en kun je er vanaf dat moment heel goed bij   betrekken.

Groet Xanthe

Hoi Jook,

Wij hebben het terloops verteld aan onze zoon van ruim 3.5 jaar. Het geluk was bij ons wel dat heel veel vriendinnen van mij hoogzwanger waren dus dat heeft meegeholpen.
Wij hebben verteld dat mama een baby in haar buik heeft en dat het nog heel lang duurt maar als het zomer is en je zonder jas naar buiten kan dan word de baby bijna geboren....
Ook kunnen kinderen het heel goed aan hoor, ook met een eventueel verlies (wat ik natuurlijk niet hoop) ze zijn zo ontzettend flexibel. Dus wij hebben het verteld met ongeveer 12 weken en gevraagd of de ouders nog even niets tegen onze zoon wilde zeggen.Toen is hij mee naar de verloskundige geweest en heeft de verloskundige het hartje laten horen en hem een beetje mee laten helpen met zoeken naar het hartje.

Nou succes met vertellen, Angel

Ik ga het vertellen als de kleine in mijn buik begint te schoppen. De familie weet het nu wel. En ik wil gewoon eerst zeker weten dat alles goed gaat, want mijn dochtertje is helemaal gek met babys en zou het niet begrijpen dat ik bijvoorbeeld eerst wel een babytje in de buik heb en daarna niet meer.

Elina

Hoi,

Ik ben zelf zwanger van m'n eerste, maar ik zou het vertellen
als ik de 12 weken voorbij was. En ook niet al te laat, want zou
het niet leuk vinden als hij/zij het van een ander zou horen.
Maar doe vooral wat jullie zelf het beste lijkt!!

xx Syrah (34 wk)

Hoi.
Ik weet nog niet eens wanneer ik het de familie ga vertellen.....
Maar onze oudste gaan we het pas vertellen als iedereen het mag weten, want die kletst alles door aan jan en alleman. Die is in staat om aan de slager te gaan vertellen dat mama een baby in de buik heeft. Hij is 2 jaar en 4 maanden en een enorme kabouter kwebbel, dus we laten het nog maar even zo!
Groetjes, Patricia

Bij mijn vorige zwangerschap hebben we het de meiden van toen 5 en 6 verteld met 13 weken, vlak na een hele mooie echo. Helaas moesten we met 18 weken vertellen dat de baby was overleden en dat mama was bevallen inhet ziekenhuis.

Bij deze zwangerschap was het al zichtbaar met 11 weken, en toen kregen we de vragen van de kids. Pas toen ze zelf konden voelen dat het kindje bewoog in mama's buik, pas toen durfde ze een beetje te hopen dat er echt een baby komt.

Maar die maanden duren zo lang voor die kinderen. Dus ik zou het niet te vroeg vertellen, zeker omdat je nog maar zo kort zwanger bent en er echt nog van alles mis kan gaan. Maar ook duurt het voor die kinderen ontzettend lang, dus ook dat is een reden om zo lang mogelijk te wachten.

Wacht gewoon het moment af.

Miep

Hoi,

Wij hebben het met ruim 10 weken vertelt aan onze oudste dochter (bijna 5). Omdat we wilde dat zij het ging vertellen aan onze ouders. Verder hadden we het nog aan niemand verteld. Pas met 12 weken.
Omdat onze dochter al wat ouder is hadden we het haar goed kunnen uit leggen als het mis was gegaan.

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan