Met hoeveel weken aan familie verteld?

A

Anoniem

Guest
Met hoeveel weken hebben jullie het aan je familie/vrienden/kenissen verteld??
Aan de ene kant willen we gaan voor zekerheid dus na 3 maanden maar aan de andere kant kunnen we gewoon niet wachten.......we denken eraan om het eerst aan onze naasten te vertellen en als alles goed gaat na de 3e maand aan de overige familieleden, vrienden, kennissen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Hoi hoi,

Wij hebben het dezelfde dag dat we de test hadden gedaan nog aan de ouders verteld, een paar dagen later aan mijn man zijn broer.
En toen hebben we het tot de 6 weken voor ons kunnen houden en toch maar verteld aan iedereen die het maar wilde weten haha
Ik vond die eerste weken allemaal zo langszaam gaan haha

liefs Daantje

Hey meiden,

Lastig he, wel of niet vertellen. Ik was in januari ook zwanger en kreeg een miskraam! Ik had het al aan iedereen verteld, niet alleen fam en vrienden maar ook bekenden en buren etc...ik was nog wekenlang bezig met uitleggen aan iedereen dat ik een mk had gehad pfff...daar zat ik dit keer niet op te wachten!

Wij hebben het wel direct aan onze ouders verteld dit keer en aan mijn zus.  Het is nl ook wel heel fijn dat mocht het misgaan dat mensen die dichtbij je staan je kunnen steunen...En bovendien moet je ze anders eerst nog gaan vertellen dat je eigenlijk zwanger was.

En ik vind ook eigenlijk altijd...waarom niet vertellen he...na die beruchte 3 maanden kan het tenslotte ook nog misgaan zelfs bij de geboorte! Want garanties heb je nooit.

Groetjes Petra

Wij hebben het 1 weekje voor onszelf gehouden en hebben het toen aan de ouders en zusjes verteld (dus met 5 weken). Rond de 8 weken wisten de beste vrienden het en rond de 12 weken de rest van de mensen!
Zo zou ik het volgende keer weer doen...
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoihoi,

Wij wilde het aan onze ouders vertellen na de 1ste echo die we bij 6 weken kregen. Maar wij konden onze mond niet houden en hebben het eerder verteld!

Voor de rest van de fam wilden wij wachten tot 12 weken maar met 7 weken lag ik in het zh en op de ok tafel en toen hadden we zoiets van, we kunnen wel liegen wat er aan de hand is maar dat wilden wij nou ook weer niet. Dus bij 7 weken wist iedereen het....

Maar doe wat jezelf wilt. kan je je mond niet houden vertel het dan gerust!

Ester

Hoi
Ik schaam me er niet voor dat het 'misgaat', iedereen mag het weten zodra ik zwanger ben. Ook collega's. Want als het misgaat dan voel je je uiteraard niet lekker in je vel. Je kunt maar beter open en eerlijk zijn.  Er rust geen taboe op zwanger zijn en ook niet op miskramen. het komt heel veel voor. en het is goed om er dan over te praten.
Succes!

Wij hebben met ruim 10 weken, na de echo, verteld aan fam. en vrienden dat ik zwanger was. Collega's met 13 of 14 weken...

Maar: je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Wij gingen toen ik 6 weken was 4 weken op vakantie naar Amerika en hadden bewust nog niet verteld dat ik zwanger was: anders zou de familie zich toch alleen maar zorgen maken...

Succes!

Ukkie26

Als mijn echo van straks goed is,13.40 moet ik er zijn dan vertel ik het tegen mijn ouders en familie enz denk ik hoor.

liefs, nice

Terug
Bovenaan