met hoeveel weken baby spullen aanschaffen???

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
ik heb ff een vraagje met hoeveel weken gingen jullie pas baby spullen kopen want ik weet het niet meer van mijn eerste namelik en daarvan heb ik de helft gekregen dus vandaar ik hoop op wat reactie's

groetjes bianca

Ben zwanger van de eerste, wij zijn spulletjes beginnen te kopen rond week 25-26 (dan is baby ook levensvatbaar buiten baarmoeder....). In begin vooral de grote zaken, zoals meubeltjes en kinderwagen enzo. Let goed op de eventuele levertijd van die zaken als je ze nieuw koopt! Die lopen al snel tegen de 6-8 weken, dus ik was eigenlijk maar net op tijd, als je er van uitgaat dat de hoofdlijnen rond de 7 maanden zwangerschap rond moeten zijn.
De meeste kleinere spulletjes heb ik gekocht rond week 30-34, ook kleertjes etc. Daar ben ik achteraf erg blij om, want tegen de tijd dat mijn verlof in ging had ik al zoveel klachten dat winkelen niet echt leuk en gezellig meer was...

Veel succes en plezier met de toekomstige aanschaf en gezinsuitbreiding!

Groetjes, Karin (41 wkn)

Ik ben ook zwanger van de eerste en ik moet zeggen dat ik al wel met 13 weken ben gaan shoppen! Ben vrij positief ingesteld hihi....

Ik heb nu dus ook al bijna alles. Want idd kanje kindje met 28 weken al levernsvatbaar zijn, dus moet je wel alles in huis hebben. Met de 7e maand zeg maar moet alles klaarstaan is mij verteld.

Shopse

XX Saskia

dank je voor jullie reactie's

alleen ben ik zwanger van mij tweede van de eerste zwangerschap weet ik niet zoveel meer is al 4 jaar geleden das vandaar maar ben zelf ook vrij positief ingesteld dus denk dat ik langzaam wat spullen gaat verzamelen weet toch wel dat het goed zit ben pas 5 weken dus nog pril maar het voelt goed en ik voel me goed heb nog nergens last van

groetjes bianca

Ben nu 19 weken in verwachting van de 2e. Moet zeggen heb nog niet echt veel nieuws gekocht, de grotere dingen hebben we al. Wil nog wel wat kleertjes kopen daar ik nu in de zomer ben uitgeteld en de 1e is van maart, dus is een heel andere jaargetijden. Wil nog even een paar weekjes wachten tot er wat meer zomerkleertjes te krijgen zijn.
Heb wel een aankleedkussen gekocht daar ik de andere voor de oudste wil blijven gebruiken en het lijkt me niet zo handig als dit dadelijk op een kamer moet (verschonen en aankleden e.d).
Bij de 1e heb ik toen al vrij snel spulletjes gekocht hadden met de 12 weken de babykamer al, hebben we van andere overgenomen.
Veel succes ermee en shoppen voor de kleine blijft altijd leuk!!

Groetjes bg

Hoi,

Ik zou niet eerder baby spullen gaan kopen dan week 12, als je op de echo gezien hebt dat alles goed gaat. Het belangrijkste lijkt me dat je in week 37 ongeveer alles op orde hebt, dus kamertje/wiegje, maxicosi, kleertjes etc.

Else

Hoi,

Ik hoor hier nog niet thuis maar ik wil wel heel even reageren.
Wij hebben tijdens de zwangerschap van onze eerste met 9 weken zwangerschap alle grote dingen al besteld bij een babyspeciaalzaak bij ons.
Toevallig was hij pas geopend en hadden ze leuke openingakties.
Als je goede zaak hebt kun je op het moment dat het mis gaat de bestellig annuleren zonder kosten.
Bij ons werd alles 10 weken voor de uitgerekende datum alles thuis geleverd en het was zelfs zo als het dan alsnog mis zou gaan konden wij alles behalve gewassen dingen terug doen en het aankoop bedrag terug krijgen.
Dus ik denk dat als je gevoel zegt dat het goed zit gewoon al kunt gaan neuzen.

Groeten Saskia

Hoi hoi,

Nou ik zelf heb gewacht tot 12 weken en heb daarna alleen maar kleine spulletjes gekocht. Na 25 weken hebben we de babykamer gekocht en ben nu bijna 32 weken.
Gisteren hebben we de kinderwagen besteld.

Ik moet zeggen dat het wel moeilijk is om te wachten tot 12 weken.
Je ziet allemaal van die leuke kleertjes, het liefst wil je het allemaal kopen. Je moet eigenlijk zelf kijken wat je wilt, maar het beste is na 20 weken vind ik.

Succes

Niro

Terug
Bovenaan