Met hoeveel weken kun je de baby voelen.

Ik ben wel benieuwd met hoeveel weken kun je de baby voelen in je buik.
Dit is mijn eerste kindje, dus ik weet niet wat ik ga  voelen en wanneer ik wat ga voelen.

hey hey,

met een eerste is dat erg verschillend, maar ik voelde mijn dochter toen al met 12 weken, en het voelt zoals het eruit ziet als je een fles cola opent, net alsof er koolzuur in je buik pruttelt.. heel grappig, en je moet goed voelen om het als een beweging eruit te laten komen, maar zodra je het vaker voelt dan weet je het gewoon..

Maar het verschilt per persoon en baby wanneer je hem/haar voelt.. het is vanaf 20 wkn pas een soort hulp dat je de baby minstens 1x per dag hoort te voelen..

Groetjes Claudia

Hoi

Bij mijn zoontje weet ik niet precies meer wanneer voor het eerst maar vond het altijd heerlijk om hem te voelen te begwegen.
Heb nu het gevoel dat ik sinds vorige week ook wat voel of denk te herkennen. Misschien scheelt het dan als je al een kindje hebt dan weet je hoe het voelt.

Ben nu 13w 2d. en heb hem haar al drie keer gezien op echo en was leuk erg bewegelijk ook toen alle keren.

Morgen krijg ik weer een echo wel luxe.

groetjes Jenny

Hoi,

Meestal zo rond de 20 weken. Dit is ook mijn 2e en je herkend het gevoel, dus soms voel ik de baby wel een klein beetje maar het is zo minimaal en meestal maar eenmalig. Nog even geduld, eind januari zal je de kleine gaan voelen. Ik vond het meer een soort van belletje dat knapt in je buik.

En wacht maar, eind mei heb je het gevoel dat het door je buikwand heen zal schoppen :) En als je ribben blauw zijn of als hij weer eens aan het dansen is op je blaas dan zou je willen dat hij ff een ander plekje zou uitkiezen. Maar het is o-zo bijzonder.

Op een dag weet je het dit is mijn kindje! Geniet van dat moment.

Liefs Nanda

friese leeuw

ik wil ff op je berichtje reageren ik ben nu zelf zwanger van de 2de
bij mijn eerste voelde ik eigelijk zo goed als nooit wat toen ik mijn dochter voor het eerst voelde was ik al 35 weken zwanger toen werd het te krap en voelde ik geduw in me buik en de buik bewoog dan ook alle kanten op.dan daar een bobbel en dan weer ergens anders maar was vooral haar rug die ze af en toe draaide schopjes en stomjes nooit gevoelt.was best eng als je niets voelt.en nu ben ik 10 weken en 5 dagen zwanger
ik denk zelf dat ik al 1 week verder ben maar de vk heeft toch echt et de echo gezecht dat ik dus 10 weken en 5 dagen ben.maar goed ik voel nu dus al de baby in me buik en goed ook.het begon toen ik 10 weken was toen voelde ik dus plopjes luchtbelletjes zeg maar maar geen darmen dat verschil merk je echt goed.en ik voelde bij mijn vagina zeg maar ook gekriebel van binnen in dan he.dat was dus gewoon echt de baby weet het zeker.en gister 10 weken 4 dagen had ik me hand op me buik en lag ik op me rug in me bed. en kreeg echt een stompje of een schopje.ik voelde ook echt een balletje in me hand komen het was ongeveer net zo groot als een erwt.en vanmorgen lag ik op me rug in bed toen ik wakker werd was de baby dus ook lekker wakker.ik voelde heel dudelijk het geduw wat ik met 35 weken bij me dochter voelde.maar dan in het klein helemaal onderin me buik.bij mijn docter voeld eik het over hme hele buik.en nu dus helemaal onderin.en geloof me of niet.toen ik naar me buik keek zag ik echt degelijk me buik bewegen.ik zal een heel klein bobbeltje links an me buik komen en weer weg en toen kwam hij weer recht en weg en zo bleef het gaat een bobbel en weg.maar moet wel op me rug liggen anders zie je nog niets.was zo mooi om te zien.maar nu al voel ik de baby heel sterk heel veel zullen denken dat kan niet en al helemaal zo sterk niet nou meiden het is echt waar als ik het kon bewijzen had ik het jullie zo laten zien.

groetjes (10 w 5 d)

Ben nu 14 weken en voel nog niets, maar verwacht het ook nog niet te voelen.
Kijk er wel ontzettend naar uit.

Lijkt me wel bijzonder als je het al heel vroeg voelt.

Liefs Brinky

Ik vind het wel grappig dat de èèn met 10 weken al wat voelt en de ander pas veel later.
Ik voel tot nu toe nog niets, ik kijk er wel naar uit.
Als ik wat begin te voelen, dan laat ik het jullie weten.

ik voelde de eerste pas met 20 weken maar die heb ik eigelijk nooit echt goed gevoeld Ligt ook aan hoe je placenta ligt
Deze heb ik al een paar keer gevoeld en ben nu 15 weken
groetjes mira

Terug
Bovenaan