met hoeveel weken kunnen ze iets zien op de echo

hallo meiden
ik wil graag eerder een echo laten om te kijken of het goed is het vruchtje
die wil ik uiterraad zelf betalen bij een echo bureau
nog voor de 12 weken
ik dacht zelf rond 8 weken kunnen ze dan een hartje zien kloppen
of nog niet
liefs

Hoi Hoi,
Met 8 weken echo is goed, dan kunnen ze al hartje zien, maar doe het niet eerder want dat heb ik ook gedaan, ik heb echo laten maken met 6 weken en ze konden nog niks zien, geen hartje en geen vruchtje alleen het vruchtzakje, ik zit nu dus al 2 weken in de stress of het wel goed zit, morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een inwendige echo en dan word duidelijk of er nou wel of niet wat zit!
Stel dat dit niet goed is dan krijg ik curretage en de volgende zwangerschap ga ik zeker niet zo vroeg een echo laten maken want het brengt alleen maar stress met zich mee!

Liefs Denise

Hoi,

Wat zijn je beweeg redenen om het te laten doen als ik vragen mag?
Je kan anders ook aan de vk vragen of ze met de doptone wil luisteren naar het hartje?!
Vanaf 6 weken kan je het hartje zien kloppen, maar dat ziet eruit als een knipperend stipje, meer niet.Heb ik zelf ook gehad omdat we niet wisten hoever ik was.  Vanaf 9 weken zie je wel al een lijfje en de 2deling(vlinder)van de hersenen, maar is het nog niet goed te controleren of het kindje iets mankeerd. Ze hebben niet voor niets die grens van 12 weken en dan nog kunnen ze niet alles zien, vandaar dat de 20wk echo ook in het leven is geroepen.
Als er een medische reden zou zijn om het te laten doen, zou ik het via de gyn of vk regelen. Dan kom je ook bij iemand terecht die er op getraind is om medische defecten te herkennen.
Ik hoop dat je zo genoeg info hebt.

Evelien mv Dylan en 36+5 zwanger

hai
ik wil graag wat eerder dat ik dan ook een paar weken eerder wat meer zekerheid heb
en mij vriendin heeft 2 miskramen gehad waarvan eentje met 9 weken is gestopt met groeien maar ik denk dat me geduld maar bewaar tot 12 weken
zekerheid heb je toch nooit das pas als je je baby in je armen hebt
liefs

Rond de 6/7 weken moet je hartje kunnen zien kloppen.
Dit geeft natuurlijk geen enkele garantie dat het goed gaat.
Ik heb zelf 2x een miskraam gehad en heb nu met 6 en halve week een echo gehad.
Hierop was duidelijk een hartje dat klopte te zien.
De gyneacoloog maakte ook duidelijk dat dit niks zegt. De eerste 12 weken zijn het meest risicovol.
Als het met 12 weken de echo goed is is je kans op een miskraam minimaal maar andere afwijkingen zijn pas met de 20 weken echo pas te zien.

Terug
Bovenaan