met hoeveel weken ..

A

Anoniem

Guest
hebben jullie je  kindje voor het eerst kunnen voelen?
ik ben nu bijna 3 maanden zwanger van mijn eerste kindje en ik heb vandaag voor het eerst het hartje kunnen voelen
door heel rustig op mijn rug te liggen en heel licht te drukken  tegen mijn onderbuik hebben we het hartje kunnen voelen kloppen en het was net een locomotiefje .. heel snel klopte het :)

ik vraag me af of er meer mensen zijn die dat hebben ervaren?? ben benieuwd naar jullie reacties

Euhm, lijkt me sterk eerlijk gezegd, volgens mij kan dat niet.
Met 12 weken zwangerschap lukt het soms zelfs niet om het met de doppler te horen omdat de baby nog een beetje verstopt ligt achter je schaambeen. Het hartje is miniscuul klein dus voelen, nee dat geloof ik niet.
Volgens mij kun je het zelfs op geen enkel moment van je zwangerschap voelen, hoogstens horen.
Weet je zeker dat je niet je eigen aorta hebt gevoeld? Die voel je namelijk wel heel goed in je onderbuik. Wat was de frequentie?
groeten ELke

Nee dit kan inderdaad niet. Het moet je eigen hartslag zijn geweest. Zoals al werd gezegd kun je soms met 12 weken met het beste apparaat nog geen harstslagje horen.

Verder in de zwangerschap is het mogelijk met een wc rolletje. Ik weet dan niet precies hoever je moet zijn maar dat is echt al behoorlijk ver. Het is ons nooit gelukt.

Met 20 weken gemiddeld kun je je kindje beginnen te voelen. Dan voel je kleine plopjes in je buik. De 1 is wat sneller dan de andere. Vaak voel je een eerste kindje wat later en een tweede wat sneller.

Gewoon nog even afwachten dus..

Groetjes Nova
35+5
3e kindje

dat moet zeker je eigen hart geweest zijn
je baby kan je wel voelen bewegen maar dat is meestal pas met 16 a 18 weken
in je buik zit ook een slagader dus kan zijn dat het gewoon je eigen hartslag was

hoi,
de meiden voor mij zeiden het al: dit is echt onmogelijk. Sterker nog, de hartslag van je baby zal je zelfs in week 40 niet kunnen voelen. Je gaat op een gegeven moment armpjes, beentjes etc voelen maar dat hartje van je kleintje zit veilig opgesloten in zijn lijfje en da's maar goed ook!!
Stephanie

ohw dan moet het mijn eigen hart zijn geweest die sneller  klopte dan normaal
morgen naar de VK dus hopen dat ik het dan wel kan horen :)

ben wel erg blij met de reacties .. zo leer je weer eens wat
de euforie van zwanger zijn laat je soms dingen voelen die er niet zijn denk ik

hartelijk bedankt allemaal :)

Terug
Bovenaan