met hoofd bonken

hallo

mijn dochter is bijna 11 maanden en sinds kort doet ze steeds als ze op bed ligt met haar hoofd schudden en erg hard.
ze bonkt ook steeds tegen de zijkanten van het bed.
wat kan ik hier aan doen?
je hebt stootkussens maar die ik zie zijn merendeel voor de boven kant.
en waar kan ik die stootkussen kopen?
volgens mij worden ze ook niet geadviseerd maar ik weet niet wat ik dan kan doen.
vind het vervelend want moet toch zeer doen lijkt mij.

groetjes josje
 
Hoi Josje

Mijn dochter is nu 3 jaar en doet nog steeds met haar hoofd bonken.
En nog hard ook.
We werden echt helemaal gestoord snachts van dat gebonk.
Zelf lijkt ze er weinig last van te hebben.
Wij hebben in haar bed een soort van stoffe worst wat je ook gebruikt voor tocht bij ramen en deuren gelegd en heel veel knuffelberen.
Nu horen we niks meer,maar ik denk dat jou kindje daar nog te klein voor is.

groetjes sipke
 
Ons ventje heeft het ook een periode gehad,
het schijnt een manier te zijn om de dag te verwerken vertelde onze osteopaat.
Daar waren we namelijk heen geweest omdat het ook op hoofdpijn of een beknelling ergens kan duiden. Dan wiebel je zelf ook met je hoofd om een makkelijke slaaphouding aan te nemen.
Was dus bij ons ventje niet het geval maar omdat hij nogal temperament heeft was dat even nodig om controle te krijgen over zijn malende gedachten.
De osteopaat zei bij ons er wel bij dat als hij het rond een jaar of drie nog steeds deed dat we dan even moesten laten checken want dan KAN het duiden op een gedragsstoornis...........wil niet zeggen dat dat bij jou dochter zo is maar wilde het wel doorgeven wie weet heb je er wat aan.
Ook wij hebben nog wel wat lange zachte knuffels langs hoofd en voeteneind want hij crosst het hele bed door en raakt dan ook nog wel eens wat, waardoor wij weer schrikken!

Het schijnt trouwens bij die kids niet zoveel pijn te doen als wij denken!

Groetjes Sas en succes met je bonkertje
 
Hoi Josje,

Mijn zusje heeft toen ze klein was ook jaren gebonkt en gewiebeld, in bed, in de auto.
Ik scheen alle aandacht op te eisen, en zij uitte dat weer daarin.Ze deed het ook om in slaap te komen!
Gelukkig is het over gegaan en zijn we dikke vriendinnen geworden!

Wat ik me kan herinneren had ze ook veel kussens, knuffels, en een langwerpige rol(voor tocht)

Succes ermee!
Hopelijk is het snel over
Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan