met hoofd bonken

hoi

mijn zoontje van 1 jaar die bonkt heel erg met zijn hoofdje tegen het bed en niet zachtjes maar behoorlijk hard en vooral snachts is at irritant.
soms vraag ik me af of er niet iets mis is met hem maar hij is altijd vrolijk.wie heeft dit nog meer.

groetejs nlk
 
Wij hebben het ook. Ons zoontje bonkt met zijn hoofd als hij zijn zin niet krijgt. Het is voor hem een manier geworden om zijn boosheid/teleurstelling te uitten. In het begin waren we bang dat het slecht zou zijn voor zijn hoofdje/hersens, inmiddels is die angst minder. Hij doet het zelf, dus hij bonkt niet te hard. (soms wel, dan huilt hij even en troost ik hem, maar dat is maar zelden en hij doet nu voorzichtiger) Eventueel kun je ervoor zorgen dat er iets tussen ligt, bijv een knuffel. Wij hebben zo'n zittend aapje in z'n bed gezet daar waar hij vaak bonkte, dus die vangt het nu op. Maar dan nog hou je momenten dat je er niets tussen kunt leggen. Ik heb vaker gehoord dat mensen dat vroeger hebben gedaan en die zijn ook normaal, dus ik denk niet dat het veel kwaad kan. Succes ermee.
 
Mijn zoontje doet het (nog) niet maar het zoontje van mijn broer wel, die is nu bijna een jaar. Hij deed het zo hard dat zijn bovenburen er last van hadden.
Ze zeggen op het cb dat je het moet negeren, ik denk ook dat dat zo is maar da's makkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn broer heeft aan cb gevraagd of t een idee was om hem een paar weken in een campingbedje te leggen (wel met zijn eigen matras). Het cb heir vond het een goede tip en had er nog niet eerder aan gedacht.
Ze doen dit nu een weekje en de buren kunnen weer rustig slapen (en de ouders ook).

Dus het is het proberen misschien waard?
 
hallo

mijn dochter heeft dat ook .
ze is inmiddels drie en doet het nog ook op de bank en autostoel.
we hebben soort stootkussen gemaakt aan zijkant van het bed want we werden er knettergek van dat gebonk.
voor haar is het ontspanning(als kan ik mij dat bijna niet indenken :)
we gaan er maar vanuit dat het vanzelf een keer overgaat

groetjes josje
 
Onze oudste zoon heeft ook een hele lange tijd erg gebonkt. Toen hij nog klein was hebben we hem ook een tijd in het kampeerbed laten slapen met eigen matras. We dachten dat het wel over zou zijn toen hij van het ledikant naar een groot bed ging, maar hij heeft nog tijden tegen de muur gebonkt met zijn hoofd. Hij had er zelfs een kapotte plek van op zijn hoofd en zijn haren waren beschadigd. Hij is nu bijna 4 en het gebeurd nog maar af en toe. Het gaat dus over, maar hij had het blijkbaar nodig om de dag te verwerken en heeft er zelf helemaal geen last van. Nu heeft hij het bonken aangepast in het op handen en knieen wiebelen en erbij hummen. Overigens is het een zeer vrolijk, sociaal en slim kind.
 
Terug
Bovenaan