met hoofd op matras bonken voor het slapen gaan

Onze zoon van bijna 2 jaar bonkt met zijn gezicht in het matras voordat hij gaat slapen. Toen hij kleiner was (v.a. 9maanden-1jaar) schudde hij zijn hoofd van links naar rechts voordat hij ging slapen.
Hij slaapt nu op zijn buik en het bonken duurt ongeveer 30-60seconden.
Ik vind het maar een raar iets.
Op het consultatieburo zeggen ze dat het een in soort van "in slaap wiegen" is.
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Groetjes, Cindy
 
Hallo,
Ons zoontje van ruim twee en een half schudt zichzelf in slaap. Vanuit zijn knien begint hij heen en weer te schudden tot en met zijn hoofd aan toe. Hij ligt met zijn hoofd klem tegen het hoofdeinde van zijn ledikant. Soms schudt hij zo hard dat het ledikantje van de muur verschuift. Dit schudden duurt soms "maar "een kwartier maar kan zo een uur duren. Hij heeft nog steeds een kale ligplek op zijn achterhoofd door dit schudden. Ook wij hebben hier ons best zorgen over gemaakt. we zijn er zelfs mee bij een pedagoge beland. Zij wist ons wel gerust te stellen. Inderdaad even alle ervaringen letterlijk van zich af schudden, zichzelf in een soort trance brengen waardoor hij heel ontspannen wordt.
Dus er zijn meer kindjes met vreemde inslaapgewoonten. Probeer je er maar niet druk over te maken, het schijnt heel normaal te zijn bij jonge kinderen. Ook al weet ik dat het er wel een beetje naar uit kan zien.
Groetjes Soela
 
Ha meneer de uil,

mijn neefje doet het ook en die heeft een ander bed gekregen. Een juniorbed, het neemt iets af. Maar hij heeft vanaf zijn geboorte wel capriolen, nu is het dan dit kan over een maand wel anders zijn.

Sterkte
Renske
 
Dat bonken klinkt me niet bekend in de oren, maar dat draaien met het hoofd heeft mijn dochter ook heel lang gedaan en dat ging vanzelf weer over

groetjes Yvonne
 
Hallo! onze dochter van anderhalf heeft heel lang tegen de bed einden gebonkt. HEEL HARD. zo hard dat ik toch echt dacht dat dit niet goed kon zijn. we hebben maar iets zachts tegen de einden aangemaakt (wel veilig), want ze deed dit ook ´s nachts en zelfs in onze kamer werden we er wakker van. sinds we er iets tegen aangemaakt hebben en het bonken dus geen geluid meer maakt is ze er mee opgehouden. Wel slaapt ze op haar buik en wiegt ze zich ook op haar knietjes en hoofdje in matrasje in slaap. duurt maar even, maar blijkbaar vind ze dit prettig.
Succes. groeten sandra
 
Terug
Bovenaan