met hoofd tegen de bedrand bonken.!!

hallo,

ons ventje is anderhalf jaar,en begint nu pas echt met tandjes(heeft er 4 en 1 kies)
nu heeft ie de laatste tijd steeds vaker dat   ie op zijn knieen op bed zit en zijn handjes houden de spijltjes(ledikantje)vast en beukt dan met zijn hoofd tegen de rand aan.dat voelt toch niet lekker?
ik vind het zo sneu als ie dat doet,weet iemand waarom of waar het aan kan liggen?

groetjes esther
 
ik heb hier eerder van gehoord heb er zelf geen ervaring mee
maar heb een nichtje die dit deed het is vaak een overgang naar een
nieuwe fase dat wil zeggen geestelijk is hij aan iets nieuws toe bijv lopen
een stapje verder in de ontwikkeling maar lichamelijk is ie nog niet zo ver
dan kan hoofd bonken een onbedoeld afreageer voorbeeld zijn
mijn nichtje deed het niet tegen de bedderand maar op de plafuizen.
het enige wat je daar tegen kan doen is zorgen dat hij zich niet kan
bezeren en verder afwachten tot hij lich. ook klaar is voor een nieuwe fase
ik zou haast zeggen leg een kussen er voor maar anderhalf vind ik toch een
beetje eng ivm stikkingsgevaar het is een vervelend gezicht want inderdaad
een pijnlijke ervaring maar helaas niet veel tegen te doen het gaat echt over
 
Dat doet hij omdat hij pijn heeft aan zijn doorbreken van tanden geef hem een koele bijtring (koelkastkoud) en je kunt iets kopen voor zijn doorbraak voor de pijn te verlichten ik had a vogel maar er zijn meer van dat soort middeltjes, wat jij wil.
En als hij dat bonken steeds doorblijft doen let dan op zijn gedrag is het nou echt pijn ? of is het aandacht? Als hij pijn heeft dan doe je er wat aan maar als hij aandacht wil? Dit is op de verkeerde manier moet je het gewoon negeren(op zekere hoogte dan moet niet te hard gaan natuurlijk) hoe klein hij ook is zielig om te zien. Hij denk mama komt wel als ik ga bonken. Jij nee mama komt niet gewoon negeren en hij krijgt dan in de gaten o mama komt niet als ik ga bonken. Werkt echt goed ik heb dat ook zo gedaan niet steeds naar toe lopen. Maar ik luisterde wel of het niet te hard gaat maar dat merk je gouw genoeg je geeft vanzelf minder aandacht aan.
Ga lekker genieten van de dingen die hij wel goed doet en prijs hem met de goede dingen. Je kunt ook de aandacht ombuigen naar iets leuks doen met hem waar hij van moet lachen waar hij blij mee is, dan denkt hij niet aan dat bonken wat hij daar zo straks deed. Maar dat nergeren doe je pas als het te gortig wordt. Het was een tip die ik je wil geven, wat bij ons geholpen heeft.
 
Terug
Bovenaan