met ik me zorgen maken ???????????????????????

hey meiden
laat ik maar opbiechten dat ik alijd heb meegelezen op de forum maar nooit een reactie geplaats.ik ben meer een type dat veel leest i.p.v schrijft.maar dit moet ik wel kwijt ,vanaag bij de vk geweest en die concludeerde dat in plaats van 28 weken een buik van iemand die 30 weken zwanger is dus de baby is an de grote kant.meteen 2 verwijs briefjes mee gekregen voor de echo''s om te kijken of idd de baby aan de grote kant is.heeft iemand hier ervaring mee en wat als het idd zo is .moet ik me zorgen gaan maken ?
groetjes van een bange mama

Hoi,

Ik ken iemand en die keine loopt al heel de zwangerschap rond met 6 weken voor sprong!...en die wordt gewoon goed in de gaten gehouden..meer niet!..
ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was!...de ene keer zijn ze wat groter dan de andere keer!

Onze spruit is ook wat kleiner dan gemiddeld. A.s. vrijdag krijgen we een groeiecho en zullen dan zien of ik voorloop of dat ons kleintje gewoon aan de grote kant is!
Zijn benieuwd..

zou zegen wacht de echo gewoon rustig af!!! ook wij grote mensen zijn allemaal verschillenden maten en vormen!!!! en tja qua dat is het leven gewoon heel bijzonder om dat we allemaal anders zijn...
mijn jongste broertje was 11 pond toen die geboren was!!!! en dat is verder gewoon en natuurlijk geboorte geweest!!!!
komt dus wel goed!!!!!!

Hoi,

Mijn baarmoeder loopt al sinds week 16, zo'n 4 weken voor. Bij de 20 weken echo bleek toen ook dat onze meid een week voor lag op de groei en dat ze dus behoorlijk aan de grote kant is, helemaal voor een meid. AL die weken erna bleef mijn baarmoeder groter als gemiddeld maar niemand die zich druk maakt (ook wij niet) vooral omdat haar papa ook boven de 2 m lengte is :D.
Ze heeft waarschijnlijk gewoon de genen van dr papa nu al en tja daar doe je niets aan. Ik dacht eigenlijk steeds beter te groot als te klein, te klein kan een groeiachterstand zijn. Te groot mankeren ze meestal niets.

Oh ik zou genieten van die extra echo''s, ik vind het heerlijk om ons prinsesje steeds weer te zien.

Liefs

Dat zegt niet zoveel ik liep bij de laatste tot 33 weken redelijk gemiddeld en zoals bij alledrie, de laatste weken werd hij toch weer 9 pond en toen hebben ze hem een weekje eerder gehaald want ik wilde geen 10 ponder!

Ja hoor dubbele ervaring!
Maak je geen zorgen, op deze 'leeftijd' kan er nog vanalles gebeuren. Ze houden je goed in de gaten met de echo's dus geniet lekker van je zwangerschap. Mijn dochter was 9 pond bij de geboorte en mijn zoon (die zit nu nog bij mij in mijn buik) wordt nu geschat op ongeveer 4000 gram en ik ben pas 36 weken........ Waarschijnlijk wordt ie een weekje of 2 eerder gehaald. Ik maak me geen zorgen, het komt best in orde!!

Greetz Esz (apr/mrt mama)

Volgens mijn vk is een groeispurt best normaal. Ik liep de laatste keer ook 2 weken voor.
Heb toen wel bleef moeten laten prikken op suiker.
Groot kind kan wijzen op suiker, maar dat hoeft niet.
Ik zou maar zo denken, beter te groot dan dat het niet hard groeit!
En inderdaad.....weer lekker extra naar je kindje kijken!

Terug
Bovenaan