Met Ivar naar de weekend-tandarts geweest

Want mijn ventje klapte vanochtend keihard met zijn kin op de wasbak toen hij van de WC-pot afviel (stond handjes te wassen) en tussen wasbak en WC-pot viel. Domme mama, ik draaide me net om om een handdoek te pakken.

Gelukkig was hij goed te troosten en ging hij snel weer spelen, dus eerst dacht ik dat het alleen een tand door de lip was. Toen zag ik dat 1 van zijn voortanden naar achteren stond... En na een poosje stond hij weer op de oude plek. Ik twijfelde behoorlijk of ik voor zoiets de weekenddienst kon bellen, want ik weet dat ze bij melktanden in principe niks doen. Ik heb mijn zus gebeld, die heeft weer een kennis die tandarts-assistente is, die gebeld en ze raadde me aan echt niet te schromen de tandarts te bellen! Dus dat heb ik gedaan en ik kon direct komen.

Daar met Ivar in de houdgreep op de stoel, zij voelde aan zijn tanden en beaamde dat zijn tand een behoorlijke tik heeft gehad. Dus een foto maken. Nou, ik heb hem echt klem moeten zetten en de tandarts moest helpen, zo was hij aan tegenstribbelen, de arme ziel. Na 2 minuten kon ze de foto bekijken en 'gelukkig' zag het er goed uit. De tand zal met grote waarschijnlijk heid weer stevig vastgroeien. Nou, toen heb ik even  wat tranen gelaten hoor, ppffff.... Ik zat er ook in mijn eentje, kon Edwin niet bereiken, had moeite te vinden waar  de praktijk  was dus zat te zenuwpezen in de auto...

In de loop van de dag werd het tandvlees steeds dikker en roder, en hij had moeite met eten, zo zielig! Hij mag ook geen harde dingen bijten met zijn voortanden, maar dat doet hij uit zichzelf al niet. Advies van de tandarts was vooral goed te poetsen en ook niet te zachtjes, dat dus gedaan voor het slapen gaan en gelukkig gaf Ivar geen kik.

Man, wat voel je je dan toch goed wat er allemaal met je kind kan gebeuren (en dan is dit natuurlijk nog iets kleins vergeleken met andere dingen!)

Groetjes Jenneke

Hiya Jenneke!

Ach gosh arm ventje...en arme jij ook. Ik heb het idee dat Ivar dit sneller vergeet dan jij. Ik kan ook echt lichamelijk voelen als er wat met Max is, wordt er soms misselijk van. Maar je hebt het goed gedaan hoor, zo in je eentje! Ondanks twijfels of je wel de tandarts zou bellen, zenuwen in de auto, een tegenstribbelende peuter (we weten allemaal hoe goed ze daar in zijn!) en alle emoties die er bij komen kijken als je kind pijn heeft heb je het toch maar geflikt in je eentje....SUPERMAMA!!!!!!!!

Beterschap voor je kleine brokkenpiloot!
Ajuus, ilja

Nou, petje af hoor! Ik zou ook zelf een potje meejanken. Ook al weet je dat dat soort dingen gebeuren, je denkt toch altijd: "hoe kon ik ...." "waarom heb ik niet ...."
En stoere Ivar dat ie al zo uitgebreid bij de tandarts is geweest!
Liefs Nelleke

Nou Jenneke, ik vind je een echte bikkel hoor.
Ze hadden mij allang kunnen oprapen.
Sterkte met Ivar, zo te horen is het ergste leed al geleden.

Liefs,

Tessie

Heej Jenneke, Dat is flink schrikken zeg! Hoe gaat het nu met Ivar? Het zal misschien nog een paar weken vervelend tandenpoetsen zijn en lastig  met eten..Mijn neefje heeft een tijd terug ook een flinke smakkerd gemaakt met zijn tanden op de vensterbank en daar was dat ook zo namelijk. Daar was ook het advies heel goed te blijven poetsen. Veel sterkte! Groetjes Laura

Terug
Bovenaan