Met je kindje op de fiets.

Hoi mama's. Hoe doen jullie dat. Heb een fijne omafiets maar als ik het stoeltje (voorop) installeer dan durf ik niet te gaan fietsen. Ik kan namelijk niet met mijn lijf (en ik ben smal) tussen het stoeltje en het zadel door. Waardoor ik mijn been, zoals een man, achter over mijn pakkendrager moet zwieren om op te stappen. Ja dat gaat dus niet! Mijn zoontje is imiddels 1 jaar en heb nog steeds niet met hem gefietst.
Wat raden jullie aan, nieuwe fiets>? Fietskar? bakfiets?

Lieve groetjes Mama van Pip
 
Hoi mama van Pip,

Op mijn oude fiets kon ik wel redelijk op de fiets komen met het fietsstoeltje voorop, dus ik ken het probleem niet.
Maar ik heb een week of 5 terug wel een moederfiets van mijn man gekregen.
Hij vond het wel belangrijk dat ik goede fiets zou hebben omdat ik veel op de fiets doe.
Het is heerlijk om te fietsen met je kleintje dus ik zou toch maar overwegen om te kijken naar eeen andere fiets.
Ik heb de sparta amazone trendy en hij fiets voortreffelijk.
Succes met je beslissing

Groetjes saskia
 
Hallo mama van Pip
Ben een beetje verbaasd dat je niet tussen het zadel en het stoeltje past. Ik heb nl ook een omafiets en dat gaat prima terwijl ik niet echt smal ben maar een normaal postuur heb. Ik zou zeggen ga op zoek naar een andere fiets, ik hoor heel veel postieve verhalen over een "mama" fiets van diverse merken.  En kijk anders eens op marktplaats, wie weet kom je  nog een koopje tegen.
Succes en als het zover is veel plezier met  fietsen.
Groetjes Jeanette  
 
Wat je natuurlijk ook kan doen is een fietsstoeltje achterop!!! Dan kunnen ze fijn achter jouw rug uit de wind zitten, zien genoeg en kunnen je ook nog eens gewoon aanraken... Ik weet niet hoe groot jouw kleintje is, maar ik ben zelf geen voorstander voor een bakje achter de fiets... ik wil mijn kind kunnen aanraken. Als je kind straks twee is, is het stoeltje aan je stuur ook niet zo makkelijk meer, omdat het gewicht dan tegenwerkt...
Andere fiets kan natuurlijk ook, maar degenen met een opoefiets willen meestal geen andere fiets meer....
 
Korte aanvulling:
Bij sommige zadels/zadelpennen kan je je zadel iets naar achteren verplaatsen.

Groetjes,
Marieke

NB. Ik heb mijn "gewone" fiets ingeruild voor een mama-fiets (sparta) en die bevalt me erg goed.
 
Hoi,

Ik herken het hoor, ik kan ook (bijna) niet tussen het stoeltje en de zadel door. Ik heb mijn zadel zo laag laten zetten dat ik met mijn voet op de grond kan en toch op het zadel zit. Ik kan zo afzetten door met mijn andere voet op de trapper af te zetten waardoor ik vaart maak. Als ik stop kan ik dan ook weer met mijn voet bij de grond komen. Mocht het echt nodig zijn dan kan ik tijdens een noodstop mijzelf wel tussen het stoeltje en zadel wurmen (met moeite). En het zadel is nog net niet te laag dat ik gewoon normaal kan fietsen (dus ik zit niet te laag, zeg maar).

Ik heb een hele dure fiets die pas anderhalf jaar oud is vandaar dat ik geen nieuwe koop. Maar het gaat zo prima en we fietsen heerlijk samen.

Succes ermee.

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan