met lopen 1 voetje vreemd naar buiten

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Sinds 1 1/2 week loopt mijn zoontje los, nou ja nog wel alleen naar mama en papa en heel af en toe een korte oversteek. We lopen nu ook meer met hem buiten aan 1 handje. Wat me opvalt is hoe meer hij gaat lopen hoe meer 1 voetje een beetje naar buiten gaat staan en hij een beetje op de binnenkant van zijn enkel gaat leunen.

Is het normaal dat ze in het begin hun voetjes nog niet recht neer zetten?

Ik hou het zeker in de gaten en ga misschien wel even bij de huisarts langs. Ik zal ook eens gaan kijken of hij het op blote voetjes ook doet.

groetjes Kabo

hoi hoi

wij hebben het alle maal weet niet meer wat mijn moeder er toen mee gedaan heeft. sverre loopt nog niet is 16 maanden maar zet ook heel raar zijn been/voet neer.

ga morgen slapen bij oma en dan vraag ik het effen en mischien is het wel heel simpel.

doei doei lucy mama van sverre

Hi Kabo,

Hier hetzelfde verhaal en ook ik vond het een erg vreemd gezicht! Heb het bij de 14 maanden check bij het CB voorgelegd. Zij gaven als verklaring dat dit puur een evenwichtskwestie is. Zekerheid!
Zodra ze hun voeten recht neerzetten voelt dat een stuk onstabieler!
Hun voetjes, knietjes en beentjes zijn nog zo flexibel dat kan nog alle kanten op!
Ze kon aan Kyans voetje niets zorgwekkends vinden, ook de osteopaat (waar ik toch was en vragen staat immers vrij haha!) vond het niet beangstigend.
De CB arts heeft wel beloofd de volgende check er weer even naar te kijken, terwijl ikzelf eigenlijk allang gerustgesteld was maargoed kwaad kan het nooit denk ik dan maar!

Dus maak je geen zorgen vraag het gewoon de volgende keer even voor de zekerheid na.

Leuk hè zulke kleine wondertjes op 2 beentjes?

Groetjes Saskia

Hoi,
Ook Liv loopt nog niet en ze is bijna anderhalf. Ze stond al toen ze zeven maanden was, maar wel heel vreemd. Met haar rechterbeen helemaal naar buiten gedraaid en op de toppen van haar teentjes, is net een invalide balletdanseres. En ze staat ze nog steeds. Ze loopt op haar knietjes en dat gaat behoorlijk snel. Maar ook ik maak me een beetje zorgen over de stand van haar voetjes en been.
Bij mij is er ook al eens naar gekeken door cb-arts, maar die zag nog geen probleem. Ik weet het zo net nog niet. We zullen zien. Want hoe ze nu staat, is lopen absoluut onmogelijk lijkt mij.
Ivy

Terug
Bovenaan