A
Anoniem
Guest
<p>Hoi Dames,</p><p>Ik zit met mezelf in de knoop.</p><p>Twee weken geleden kwamen mijn partner en ik erachter dat ik zwanger ben. De kinderwens is groot, de eerste ronde was het direct raak, en inmiddels ben ik 6 weken zwanger. Mijn partner lijkt de gelukkigste man op aarde en geniet intens, hij zorgt ervoor dat ik werkelijk nergens meer over hoef na te denken.</p><p>Als ik dit schrijf, weet ik dat het klinkt als een droom, een situatie waar ik altijd naar uit keek. Helaas voelt het niet zo. </p><p>Vanaf het moment dat ik de positieve test in handen kreeg, ben ik erg onzeker geworden, en herken ik mezelf helemaal niet meer. Ik maak me constant zorgen en durf me niet te verheugen op de tijd die gaat komen. Ik heb géén typische zwangerschapskwaaltjes, eigenlijk heb ik alleen stekende en beurse pijn in mijn onderbuik. Zo erg zelfs dat de verloskundige bang was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Na lichamelijk onderzoek is dit zo goed als het kan (zonder echo) uitgesloten.</p><p>Over een week heb ik de eerste echo, en ik ben zo bang dat het niet goed zit. Echte aanleiding om dit te denken heb ik niet, maar toch kan ik mijn negatieve gedachtes niet omzetten in positieve gedachtes, hoezeer ik dat ook probeer. Ik maak me gewoon enorm zorgen.</p><p>Zijn er vrouwen die dit herkennen?</p><p>Lieve groetjes Milo</p><p> </p><p> </p>