Met mijn kindje gaat alles goed maar....

Hi lieve dames,

Nou vandaag was het eindelijk zover. Het echospreekuur liep maar één uur uit dus ik had weer geluk .

Al snel vonden we het kindje en alles ziet er gelukkig  keurig uit. Goed gegroeid, hartje goed, bloedsomloop goed, dooierzak goed, vruchtzak goed. Tsja wat kan er dan nog misgaan zou je zeggen? Nou ik heb ook een hematoom van 1,8 bij 1,14 cm. Dat is een bloedstolsel (soort blauwe plek) aan de wand van mijn baarmoeder (dit is tijdens het ingraven van het eicelletje ontstaan en is een gesprongen bloedvat). Dit ding  veroorzaakt steeds de bloedingen. Nu zit het nog niet dicht bij het kindje dus  dat is voor nu nog geen probleem. Zo'n hematoom kan vanzelf genezen en het stolsel wordt dan weer opgenomen in je bloedbaan. Hij mag zeker niet groter worden, dan lopen we het risico dat de vliesjes van het kindje loslaten en mijn baarmoeder alles er in een keer uitwerkt. Dat kan natuurlijk ook als ie niet kleiner wordt en het kindje groeit.  Kortom erg spannend nog allemaal. Er is niets aan te doen behalve dat ik  het wat  rustiger aan moet  doen  en als het fout gaat dan gebeurt het toch,  we kunnen het niet voorkomen.

Volgende week dinsdag weer hetzelfde recept, eerst een echo dan een afspraak bij de gyn. Ik had nu weer een artsassistent maar ik moest voor de volgende keer een afspraak maken bij een echte gyn die heeft hier meer ervaring mee. Fijn! Zolang dat hematoom er zit blijven ze me wekelijks volgen. Ik hoop dat het volgende week al wat minder is.

Nou meiden het is een heel verhaal geworden. Ik ga nog even proberen van het mooie weertje te genieten. Onwijs bedankt weer voor alle lieve berichtjes en het meeleven. Het heeft  me toch weer door die onzekere dagen heen geholpen.

Liefs,
Daantje

Hoi Daantje,

Wat fijn dat het met je kindje goed gaat en wat vervelend van die hematoom.
Maar wel een prettig gevoel dat ze je nu weekelijks gaan controleren.
Jammer dat ze er niks aan kunnen doen dan was je gelijk een stukje onzekerheid kwijt geweest. Maar houd de moed er in en doe het kalm aan.
Blijf nog lekker van het mooie weer genieten.

Groetjes astrid

Hoi Daantje,

Wat vervelend, dat je zo'n hematoom erbij hebt!! Dat houdt het nog zo ontzettend spannend. En maakt het ook zo tegenstrijdig. Want het is natuurlijk wel heel fijn dat alles goed is met je kindje! Ik zal heel hard voor jullie duimen dat alles helemaal goed afloopt.

Wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden in het ziekenhuis, dat scheelt tenminste een klein beetje.

Heel veel sterkte deze week en doe het heel rustig aan hoor!! Denk goed aan je zelf!!

Liefs Nanda

Goh wat vervelend dat het weer zo'n spannende tijd blijft.
In sommige gevallen kan het nu gewoon ook niet normaal gaan zou je bijna denken.
Maar in ieder geval super dat alles goed gaat met het kindje dat moet toch wel een geruststellende gedachte zijn.

Geniet er maar van zoveel je kunt want het is uiteindelijk toch geweldig dat het kindje goed groeit! Die hematoom wordt vast wel kleiner en daar hoeft je kindje uiteindelijk niets van te lijden! Ik voel gewoon dat het allemaal goed gaat komen. Zeker nu ze je goed in de gaten houden in het zkh.

Liefs Britt

Lieve Daantje,

Wat een dubbel bezoek is dat geweest zeg. Aan de ene kant natuurlijk super blij dat het goed gaat met het kindje maar dan aan de andere kant die hematoom!
Gelukkig gaan ze nu elke week kijken en natuurlijk hoop ik voor je dat de volgende keer de hematoom een stuk kleiner is geworden!!
Sterkte met het 'rustig aan doen' want hoe moet dat er precies uitzien? Heb je daar uitleg over gekregen, ik zou denk ik de neiging hebben om de hele week niet te bewegen!
He, hou je taai.

Liefs Ineke

Lieve Daantje,

Dit is niet leuk om te lezen, laat staan om te hebben.
Maar meid, laten we positief blijven en laat jezelf goed verzorgen zou ik zeggen.
Want je rust pakken is nu toch wel heeeel belangrijk.
Ik hoop voor je dat het vanzelf weggaat, ik had hier trouwens echt nog nooit van gehoord!

Liefs Angelique

He Daantje,

Je verhaal klinkt heel erg bekend met een voorganger van je op dit forum (Sammy).
Zij heeft precies hetzelfde gehad en volgens mij zit ze op het september forum en is alles tot nu toe gewoon goed gegaan.

Ik ga heel hard voor je hopen dat het hier bij blijft en dat je gewoon een gezond kindje op de wereld zult zetten.

Veel sterkte,

Corina

Hi meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. Vandaag is het wat de afscheiding betreft redelijk rustig. Hier ben ik erg blij mee want na de echo vorige week had ik een flinke bloeding gehad en nu niet.  Dit betekent natuurlijk niet dat alles ineens goed is maar het geeft in ieder geval hoop.

Ineke, met het rustig aan doen wordt voorlopig bedoeld; niet sporten, niet fietsen en niet te zwaar tillen. Ik heb een kantoorbaan en ben vandaag maar weer eens gaan kijken daar (ben vorige week ook maar één dag geweest). Iedereen is erg lief en ik doe het erg rustig aan, moet zeggen dat concentreren ook  erg moeilijk is, dus de lastige klussen zijn even voor mijn collega's.

Corina, bedankt voor de tip. Ik heb even op het septforum gekeken alleen heeft Sammy op een berichtje van 6 juni aan haar nog niet gereageerd. Misschien is ze op vakantie. Ik zou idd graag van mensen horen die dit ook hebben meegemaakt want het lijkt tot nu toe weinig voor te komen.

Groetjes,
Daantje

Terug
Bovenaan