Met mn handen in t haar! Help!

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p>
<p style="text-align: left;">Mijn zoontje van 4 maanden krijgt overdag bv. Zijn laatste fles rond 23 uur flesvoeding met rijstebloem. (210 cc 7 schepjes en 15 gr rijstenbloem) Hij weegt meer dan 7 kg en is 65 cm. Overdag slaapt hij prima en is hij tevreden met bv. In de nacht komt hij tussen 3 en 4 uur(tutje geven helpt 2 minuten en dan gaat het luchtalarm af want hij heeft dan echt honger) en rond 6 uur weer voor voeding. Als ik hem rond 6 uur na de bv weer in bed leg slaapt hij tot ongeveer 10.30. Dan krijgt hij wat fruit en daarna weer bv. In de avond slaapt hij niet veel of allemaal korte slaapjes.</p>
<p style="text-align: left;">Mensen in mn omgeving zeggen dat mn bv niet meer goed is en dat ik moet overwegen om over te stappen op kv.</p>
<p style="text-align: left;">Heeft er iemand advies? Overdag een extra fles geven kv of overstappen of gewoon zo doorgaan? Ik weet het echt even niet meer? Misschien schema veranderen? Op vaste tijden gaan voeden?</p>
<p style="text-align: left;">Hopelijk kunnen jullie me helpen of advies geven.</p>
<p style="text-align: left;">Alvast bedankt!</p>
 
Goedemorgen mama van Dalay,



als ik je verhaal goed begrijp krijgt je zoontje overdag bv waar hij tevreden op reageert? Goed slaapt, tevreden is? En als hij voor de nacht een fles kV krijgt is hij niet tevreden? Slaapt slecht mogelijk krampjes? Waarom zou je dan overgaan op kV? Als ik je verhaal goed begrijp reageert hij juist beter op bv. En is daar dus niets mis mee.... Als je er zelf geen problemen mee hebt bv te blijven geven zou ik daar juist mee doorgaan en de kV. Achterwege laten...



misschien heeft hij juist krampjes e.d door de kunstvoeding of de rijstebloem? Het lijkt mij persoonlijk erg vreemd dat je bv. Niet goed zou zijn.. Die is juist afgestemd op de leeftijd en behoefte van je kindje..



Mocht je de bv willen afbouwen is het een ander verhaal dan zou ik advies inwinnen om een goede overstap te maken naar welke voeding, daar kan  het consultatiebureau misschien iets betekenen. Verder als je twijfels over je bv. En de kwaliteit ( volgens mij is dat prima als ik je verhaal lees..) maak een afspraak bij een lactatiekundige, zij kunnen je helpen met alles wat met bv. Te maken heeft....



succes ik hoop dat je hier iets aan hebt!



groetjes Maaike
 
Hoi Maaike,
<p style="text-align: left;">Bedankt voor je reactie. Maar klopt,overdag doet hij het goed. Om de 3 a 4 uur bv en slapen gaat ook goed.. soms heeft hij dat die een uurtje slaapt en de andere keer 2.5 uur.</p>
<p style="text-align: left;">Op het advies van het bureau ben ik begonnen met de laatste fles kv met rijstebloem. Ze gaven aan dat hij meer nodig zou hebben voor de nacht en met zo een fles zou kunnen doorslapen. En dat ze dachen dat mijn bv in de avond flink terugliep. Ook omdat hij na ongeveer 10 minuutjes beiden borsten leeg heeft gedronken.</p>
<p style="text-align: left;">Aan krampjes heb ik helemaal niet aan gedacht! Want als die in de nacht en ochtend bv heeft gehad slaapt die zeker 4 uur achter elkaar. Bijvoorbeeld vannacht (23 uur flesvoeding) kwam hij om 2 uur en om half 7 toen weer.</p>
<p style="text-align: left;">Ik ga vanavond die fles is laten en gewoon bv geven.</p>
<p style="text-align: left;">Super bedankt voor je advies!</p>
 
Ik duim voor je dat hij vannacht beter slaapt, ik heb zelf vijf maanden bv mogen geven ( daarna was het helaas op..) maar ik snap net dat een cb adviseert de bv te vervangen als het overdag alles juist goed gaat... Laat je weten hoe het gegaan is? Ben wel benieuwd....



groetjes Maaike
 
Helaas was het niet gelukt. Maar dit kwam ook omdat hij een prikje had gehad dus heel de nacht aan mama vast geplakt. Nu volgende poging.. laat het je weten :)



Ik snap het na dit ook niet meer van cb, tuurlijk kan het zijn dat m'n voeding terug loopt maar waarom dan overdag gewoon genoeg.. achja we houden de moet erin
 
Hoi,

hopelijk is het steeds beter gegaan, weet niet of je eventueel een kolf tot je beschikking hebt maar bij mijn eerste heb ik op een gegeven moment de laatste voeding gekolfd en daar de rijstebloem ingedaan het wordt er niet dikker van maar kreeg hij wel wat meer binnen.

daarnaast ik heb mijn kindjes altijd elke borst maar 10 minuten aangeboden, omdat ze anders gewoon bleven drinken/tutten aan de borst. Op een moment wisten ze dat echt wel en dronken ze altijd mijn borsten binnen 10min leeg.

slaap lekker
 
Terug
Bovenaan