met of zonder baby phone?

Hoi,

Even een vraag.
Onze dochter Lisa is bijna 11 weken te vroeg geboren en heeft 8 weken in het ZH gelegen, Als ze boven in bed ligt hebben we de baby phone met cam beneden aan, kunnen we haar zien en horen tegelijk, ideaal, hoeven we niet naar binnen in haar kamer en word ze niet wakker, en hoeven we niet aan de trap beneden te staan om te kijken of ze toevallig huilt, en als ze huilt kunnen we haar zien en weten we of het nodig is om er gelijk heen te gaan of niet. Ook als hier bv visite is en lawaaierig en ze zou huilen zien we lampjes op de cam knipperen, dan weten we dat ze geluid maakt, ideaal, ideaal, ideaal......Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Mijn vriend (banger dan ik als het om haar gaat) wil ook de baby phone in de slaapkamer hebben als we naar bed gaan zodat we haar goed kunnen horen. Ben ik het opzich wel mee eens, maar vraag me steeds af of dit wel normaal is haha we blijven wel doen waar wij ons goed bij voelen, maar ben gewoon nieuwschierig naar hoe jullie dat doen. Iedereen zegt ook je hoord je kind wel als ze huild, maar ik heb echt wel eens gehad dat ik haar niet hoorde omdat ik zoooo ontzettend moe was door alles, gelukkig hoorde mijn vriend haar dan wel, maar ben bang dat als we de baby phone niet meer in de kamer hebben ik haar niet meer hoor huilen, of pas heeel laat.

oooh meid ja hoor... want anders ben ik ook niet normaal... ze staat naast mijn bed.... en het geeft rust, kan snel zien of er wat is, en het schermpje geeft wat ligt hahaha

Ik heb de deuren eerst helemaal open gehad zodat ik alles hoorde (of genoeg want toen hij in one kamer stond hoorde ik alles, gevolg kon niet meer slapen) en heb elke week de deuren iets dichter gedaan.. Nu staan ze nog op een klein kiertje...ik hoor genoeg.

Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Ik zal met een babyfoon niet kunnen slapen omdat ik teveel hoor..maar als jullie er geen last van hebben..niets aan de hand toch?

Overigens hoor je wel dat kinderen beter doorslapen als niet elk piepje gehoord wordt omdat ze soms daarna doorslapen (wij zijn ook weleens iets wakker draaien om en slapen verder) maar dat dan (meestal moeders) reageren en dus het verder slapen onnodig onderbreken..
Maar goed jullie kindje in nog zo jong dus doorslapen hoeft nog lang niet.

Met andere woorden..jullie hebben een heftige periode achter de rug. Anders dan je verwacht had en dan is alles waarbij je jezelf goed voelt met je nieuwe rol prima.
Doe wat jullie gelukkig maakt

Het is je eigen keuze. Wij gebruiken helemaal geen babyfoon, hebben 'm echt niet nodig. Als er iets is horen we het wel, ook als we 's nachts heel moe zijn. Je wordt echt wel wakker hoor. Overdag luister ik gewoon aan de trap, maar zelfs dat hoeft niet omdat je een huilende baby eigenlijk altijd wel hoort.

Wij hebben de babyfoon ook bij ons de slaapkamer staan hoor, ook al ligt ons kind de kamer naast ons. VInd het makkelijker en dan hoor/zie je ook of er wat aan de hand is...ideaal vind ik het.

haha ja hoor hier ook ,ligt op mijn nachtkastje heb hem alleen niet meer op de hoogste stand staan want men man werd er gek van haha,bij het kleinste geluidje ging ik kijken[in het begin dan"] :]
en heb de deur altijd op een kier staan.

ook hier staat de babyfoon op mn nachtkastje, heb het scherm wel uitstaan en als ik dan iets hoor dan zet ik het schermpje even aan en kijk ik even. je moet gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt

Terug
Bovenaan