Met of zonder babyfoon?

Hoi,

Even een vraag.
Onze dochter Lisa is bijna 11 weken te vroeg geboren en heeft 8 weken in het ZH gelegen, Als ze boven in bed ligt hebben we de baby phone met cam beneden aan, kunnen we haar zien en horen tegelijk, ideaal, hoeven we niet naar binnen in haar kamer en word ze niet wakker, en hoeven we niet aan de trap beneden te staan om te kijken of ze toevallig huilt, en als ze huilt kunnen we haar zien en weten we of het nodig is om er gelijk heen te gaan of niet. Ook als hier bv visite is en lawaaierig en ze zou huilen zien we lampjes op de cam knipperen, dan weten we dat ze geluid maakt, ideaal, ideaal, ideaal......Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Mijn vriend (banger dan ik als het om haar gaat) wil ook de baby phone in de slaapkamer hebben als we naar bed gaan zodat we haar goed kunnen horen. Ben ik het opzich wel mee eens, maar vraag me steeds af of dit wel normaal is haha we blijven wel doen waar wij ons goed bij voelen, maar ben gewoon nieuwschierig naar hoe jullie dat doen. Iedereen zegt ook je hoord je kind wel als ze huild, maar ik heb echt wel eens gehad dat ik haar niet hoorde omdat ik zoooo ontzettend moe was door alles, gelukkig hoorde mijn vriend haar dan wel, maar ben bang dat als we de baby phone niet meer in de kamer hebben ik haar niet meer hoor huilen, of pas heeel laat.
.

Wij deden het vanaf het begin niet, in eerste instantie omdat we dachten dat we haar wel zouden horen, ze namelijk zo hard krijste daar kun je niet omheen ( en we houden deuren open). Nu hebben we het geluk dat ze 'snachts doorslaapt dus met een gerust gevoel gaan wij 's nachts slapen.
Ik denk zelf dat als we er toch voor een babyfoon op de slaapkamer zouden gaan ik het heel moeilijk zou kunnen afleren.
Wij hebben de babyfoon ook altijd aan, ook beneden.

Omdat wij katten hebben slapen wij met de deuren dicht en daarom hebben wij de babyfoon wel aan 's nachts. Overigens hebben wij er gewoon eentje met alleen geluid. Ik kijk af en toe toch bij haar, daar zou een camera niks aan veranderen ;).

Wij gebruiken normaal geen babyfoon. Nu hebben wij hem wel beneden staan omdat Tijs ziek is en verschrikkelijk hoest met veel slijm, zodat hij soms zelf niet goed meer op adem kan komen, dan horen wij hem goed en kunnen we in actie komen. Boven hebben wij hem niet aan, wij slapen op zolder en Tijs op de 1e verdieping, hij heeft zijn deur dicht. Maar ik hoor gelukkig alles van hem, van elk steuntje wordt ik wakker, dat scheelt natuurlijk. Mijn man slaapt namelijk overal doorheen.

Wij hebben de babyfoon ook altijd aan staan overdag..
's Nachts slaapt ons zoontje nog steeds bij ons op de kamer (borstvoeding) dus ik hoor hem snel genoeg...

Ik gebruik hem overdag altijd, en hebben er ook eentje met een camera, ideaal! 'S nachts hebben we hem nooit aan, ik hoor hem echt wel, ook al ligt hij zomaar een beetje te brabbelen. Ze zeggen toch altijd dat moeders ieder geluidje horen van hun kindje, nou dat is echt zo, mijn oren zijn altijd gespitst;)

Onze babyfoons staan ook meestal aan als de kids slapen. 's Nachts staan ze niet aan. Ik hoor altijd als één van de kinderen wakker is. De jongste slaapt nu nog naast ons en ik geef bv, dus dat is makkelijk.

Ik heb ook de babyfoon alleen beneden aan. s'nachts hoor ik mijn kinderen zo wel. Ik word ook van elk geluidje dat ze maken wakker. Ik werd er juist gek van. We hebben bij de eerste de babyfoon wel op de slaapkamer gehad. Ik bleef maar kijken naar dat ding. We hebben hem snel weggehaald en toen sliep ik een stuk rustiger.

Terug
Bovenaan