met of zonder dekentje???

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje: slapen jullie kindjes met of zonder dekentje? Daantje heeft altijd een slaapzak aan en sliep tot vorige week ook met een dekentje, alleen ging ze vorige week ineens aan het kruipen in haar slaap, waardoor ze wel eens andersom in haar bedje lag. Bij het cb waar we maandag geweest zijn gaven ze aan dat zonder dekentje slapen ook voldoende is. Nu hebben we dat sinds een weekje, maar naar mijn idee valt ze nu minder snel in slaap en ik hoor haar 's nachts ook af en toe geluid maken (eerst hoorde ik nooit iets). is t echt gevaarlijk om haar toch nog in te stoppen 's avonds?

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen,

Groetjes Femke, mama van Daantje, bijna 14 maanden

Hoi,

Doreen slaapt ook nog in een slaapzak onder een dekentje. Maar ze kruipt gelukkig nooit naar onderen. Zomers deed ik altijd een lakentje over, zodat ze toch ingestop lag. Ze vindt het nu eenmaal lekker iets over. En het is dunner en luchtiger.
Groetjes,
Karlien

hoi femke,

tessa is nu bijna een jaa en zij slaaot nu met een winterslaapzak aan met mouwen.
en daar onder een romper met lange mouwen en een pyjama broek.
als ik haar in bed leg dan leg ik haar ook nog onder het lakentje maar dat duurt niet lang voordat ze weer andersom in bed ligt.
's avonds als ik naar bed ga leg ik haar goed en weer onder het lakentje.

maar wij hebben een babyfoon met camera dus ik heb snachts wel eens gekeken, maar ze lag weer helemaal boven in haar bedje.

maar ik maak me er niet druk om want ze heeft een dikke slaapzak aan.

ik haal het lakentje niet weg, ik heb wel een sgehoord dat ze er dan aan gaan wennen zonder dekentje te slapen en als ze dan geen slaapzak meer aan hoeven dat ze dan het dekentje n iet meer gewend zijn en er niet meer onder willen liggen.

maar waar ben je eigenlijk bang voor?
dat je de kleine met het hoofd onder de lakentjes terecht komt??

gr shirley

hoi hoi

Tessa heeft in bed haar pyama slaapzak en een dekentje

ik zou je wel kunnen aanraden om als je meisje in bed ligt om gewoon de dekens op der gezicht te leggen
verder niets zeggen
ook een paar keer doen als ze slaapt
laat ze dit gewoon toe en liggen is ze er nog niet mee te vertrouwen

wat dan ook een tip is
die gebruikte ik zelf altijd
een te grote slaapzak halen (groeien ze wel in )
en die aan de achter kant onder het matras te leggen deken erover
en ze komt voorlopig niet meer onder de deken weg...

suc6
liefs manuela

heyhey

zoals je misschien wel weet, wonen wij in een oud en koud huis.
nathalia heeft de hele winter in een winterslaapzak, pyama,rompertje en dekbed geslapen.
nu het weer een stuk warmer is, hebben we gisteren de pyama weg gelaten, en alleen de slaapzak en deken gebruikt.
inprinciepe kan je met deze tempereturen het dekentje gewoon weglaten.
(dus pyama en slaapzak).
je kleine zal het niet koud krijgen.
nathalia wilt alleen met een deken slapen, vandaar dat we de pyama weg lieten en de deken hielden.

wel een eng idee he, dat ze opeens gaat kruipen in haar bedje in haar slaap.
als je het niet vertrouwt, idd gewoon dekentje weg laten hoor.
zekere voor het onzekere nemen.
en qua tempereturen hoef je je niet druk te maken, het is niet te koud meer snachts voor je kleine.

liefs, do

Hoi,

Myrthe was al vanaf dag 1 zo beweeglijk. Die vind je onderste boven en achterste voren in bed. Op de meest rare manieren.
Ze ligt in een slaapzak, maar met deken hoor. Ze heeft koud  kamertje en ze kruipt altijd zelf op haar dekentje als ze anders wil liggen, dus ik maak me niet ongerust.

Liefs Reneke

hoi, nou inmiddels slaapt ze weer met dekentje, ook meteen een stuk rustiger, gewoon weer de hele nacht doorgeslapen. Ik maak me er nu ook niet meer zo ongerust over nu ik lees dat er meer kindjes met dekentje slapen die ook door het bedje kruipen.
En inderdaad, ze gaat er wel op liggen, maar niet onder gelukkig.
Groetjes Femke

Daniël kruipt hier altijd in zijn slaapje helemaal omhoog in zijn bedje tot hij met zijn hoofdje tegen het bovenschot aan ligt, hierdoor hebben wij zijn bedje ook hoog opgemaakt.
In het begin dacht ik wel eens, wat als hij er nou onder kruipt...
Had de deken heel hoog opgemaakt zodat hij er tot zijn neus toe onder lag en ben elke keer gaan kijken maar Daniël sloeg de deken gewoon met zijn armpje opzij in zijn slaapje, of draaide en kroop zo dat hij met zijn hoofdje gewoon weer boven de dekens lag.

zonder dekbedje slaapt Daniël hier heel onrustig en is bij het minste of geringste wakker.
Ook in slaap vallen zonder dekbedje is hier een drama.

zou zeggen, probeer het eens dan weet je het,
succes ermee

liefs marina

Terug
Bovenaan