Met pot mee en geen zout.....wat kan wel en niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi, dit onderwerp is vast al eerder geweest maar ik stoei er nog steeds mee. Ik wil mijn zoontje graag meer met de pot mee laten eten maar ben nog voorzichtig merk ik met wat ik hem wel en niet geef. Dus uiteindelijk krijgt ie (is nu bijna 11 maanden) toch nog veel uit een potje.
Wat kan er nou allemaal precies wel en niet. Of mogen ze gewoon alles als er maar niet teveel zout in zit?
Mogen ze dan ook bijvoorbeeld pasta met creme fraiche sausje enzo? Is dat niet te vet?

Ik lees graag jullie goede adviezen!!!!
Marieke

Hoi Marieke,

Bent eet met ons mee als we gewoon aardappelen (zonder zout), verse groenten en vlees eten. Nasi, bami, spagetti en dat soort zaken daar wacht ik mee tot hij 1 jaar is. In van die kant en klare zakjes zit volgens mij nog redelijk wat zout, vandaar.

Judith

Jaap eet veelal met de pot mee, al doe ik zijn deel in een ander pannetje. Dus als wij aardappel met spruitjes eten, eet hij dat ook, maar dan apart gekookt. Hij eet ook veelal voor ons. Als wij dan eten, krijgt hij soepstengel of nog een hapje van ons mee (zo weten we dat hij nasi, erwtensoep, stamppot ook erg lekker vindt!!). Hij is nu ruim 11 maanden en ik wil hem steeds echt laten mee-eten. Merk dat ik in ons eten ook minder zout doe.
Succes ermee, groetjes mira, mama van jaap sinds 02-01.

Ons meissie is nu bijna 8 maanden en eet zo goed als met de pot mee. Ik gooi nooit zout bij de aardappels of de groente. En ik kook wel nog het vlees voor haar ipv bakken. Ik prak het allemaal tot grove brokken, en bij sommige groentes krijgt ze ook wel brokken en ook de aardappels mag ze soms zelf uitproberen.

Zo tegen het jaar kan je kindje steeds meer en meer mee gaan eten. Onze zoon is 20 maanden, maar ik geef hem geen grote ladingen ui bijv. maar verder eet hij al wel lange tijd alles mee.

Of de creme freche lukt. gewoon een beetje uitproberen, kijken hoe je kind reageert. Niet gelijk een grote portie maar gewoon een beetje.

Succes
miep

Terug
Bovenaan