met spoed tips gevraagd!!!

Ik kom van het najaar 2006 forum, maar wellicht dat jullie me kunnen helpe":

Ik hoop dat iemand mij snel wat tips kan geven!
Onze zoon (ruim 18 maanden) 'slaapt' sinds van de week op zijn nieuwe kamer. De eerste dag en nacht gingen goed. Daarna werd hij ziek, wegens zijn ziekte en niet willen / kunnen slapen heeft hij toen drie nachten bij ons geslapen. Jullie raden het al, hij wil nu niet meer in zijn eigen (nieuwe) bed!!!! Overdag slaapt hij er wel, 's avonds vertikt hij het.

Hoe te handelen?

Laten huilen (gister geprobeerd hij heeft het bijna 3 uur volgehouden, langer dan wij, toch maar bij ons genomen), laten huilen en regelmatig (hoe vaak????) troosten, ik weet het even echt niet meer....

Ben zelf inmiddels alweer 34 weken zwanger en dus toe aan voldoende nachtrust helaas denkt hij er anders over.

Helllllllpppppppppppppp

een trotse (en vermoeide) moeder

Wij hebben Yoëll nu eindelijk een (zo goed als) volle nacht in bed.
Wij zijn tegen laten huilen. Iedereen raadde ons dat aan, maar ik bleef erbij dat hij iets had.
Hij had meerdere malen oorontsteking gehad en na een bezoek aan de kno arts en behandeling geen verbetering. Toen naar de osteopaat en die vertelde dat het bot waar zijn oorschelp aan vast zit verhard was. Als hij dus een aantal uur op bed ligt gaat dat ongelooflijk pijn doen, omdat de drijnage slecht is. Hij heeft hem behandeld en het is beter gegaan. Hij werd wel wakker 's nachts maar dat was gewenning: ik ben wakker en mag tussenin. Nu wordt hij nog wel wakker af en toe en als we bij hem komen aan het traphek loopt hij weer naar bed en slaapt.

Ik zeg niet dat je kleine dit ook heeft, maar sluit uit dat hij geen pijn heeft. Ik vind dat je pas DAN kan handelen naar eigen bed en (helaas) wat minder uurtjes slaap

Wij zijn nadat we bij de osteopaat geweest waren een paar nachten naast hem gaan liggen op een matras als hij wakker werd, hij was bij ons maar toch in zn eigen bed.

Heel veel sterkte ermee

Pauline

Inderdaad zou ik, net als wat Pauline zegt, eerst uitsluiten dat je kindje geen pijn heeft. Dus is ie echt uitgeziekt of nog niet helemaal? Laat evt zijn oortjes even een keer nakijken bij de huisarts.... Is ie beter dan zou ik proberen toch even vol te houden en hem maar laten huilen. Makkelijker getypt als gedaan dat weet ik maar jij hebt je rust ook nodig en als je zeker weet dat er niks is dan kan je hem gerust laten huilen.

Ik weet niet wat jullie normale slaapritueel is maar wij draaien bij onze dochter nog altijd een muziekje op van het muziekdoosje. Nou ons madame heeft ook de laatste paar dagen dat ze niet wil slapen en ik was het bij ons in bed nemen zo zat.
Ik kwam er ook achter dat ze met het muziekje weer rustig ging slapen. Dus gisteren heb ik eindeloos het muziekje opgedraaid. Als de muziek stopte ging ze weer huilen dus ben echt lang bezig geweest maar uiteindelijk heeft ze in haar eigen bed geslapen.

Succes ermee!!!!

Hier hebben we ook een periode gehad, dat het savonds naar bed gaan een grote ellende was. Het gaat nu weer heel goed gelukkig. Wat bij ons wel hielp is het lampje op de gang aanlaten en de deur open. En voor het naar bed gaan een verhaaltje voorlezen. We doen dat nu iedere avond en het gaat goed. Dus gewoon een vast ritueel voor het naar bed gaan en op de slaapkamer nog even wat leuks doen, zoals voorlezen of zingen.

Bedankt voor de tips en medeleven. Gelukkig gaat het iedere avond wat beter. Eerst was het drie uur huilen, toen een uur, gisteren maar vijf minuten! Ik hoop dat hij dit vol gaat houden zodat ik zelf ook aan mijn rust toe kom.....

Terug
Bovenaan