met spoed tips gevraagd!

hoi,
mijn zoontje is zeer verkouden, heeft ruim 38 koorts,  zijn oogjes zitten dichtgeplakt met gelig slijm, zijn neus is verstopt, en huilt erg veel   (voornamelijk veel snachts) , en heb het idee dat zn keeltje ook zeer doet.
Ben zelf beetje deppressief, en heb hierdoor al 2 nachten niet geslapen, waardoor ik er op het moment best goed doorheen zit!!

Wie heeft er tips voor mij, dat mn zoontje vannacht redelijk slaapt, en ik ook een (evt klein) nachtje kan maken zodat ik morgen het ammel weer een beetje ziet zitten,
en mn zoontje zich lekkerder in zn velletje voel zitten.
vind het echt zielig om hem zo te zien.

bij voorbaat bedankt,
liefs marina

Marina,

Als hij zo verkouden is en hij ligt in bed loopt het slijm omhoog waardoor ze vaak veel wakker zijn en huilen.
Zet het hoofdeind dmv wat boeken iets omhoog, zodat slijm niet in zijn keeltje komt.

Geef hem een zetpil voor het slapen, en smeer zijn borst in met Luuf (soort dampo).
Evt. nog even een stoombadje (gewoon stomen in de badkamer naast een hete douche, wil ook nog weleens helpen).

Heel veel sterkte meid!

Liefs,

Suus

wat rot voor je!
mijn meisje had dit laatst ook, kon niet zuigen op de speen door al het snot, en dus steeds wakker.
ik had een handdoek onder het matrasje onder haar hoofd gelegd, stomen helpt inderdaad goed.
ik smeer ook altijd luuf op haar borstje  (of op haar romper)  als ze verkouden is en een zetpil doet ook wonderen!
een ouderwets middel is een doorgesneden uit op de kamer leggen, het stinkt wel, maar het helpt echt!!!!!
kruip er zelf ook lekker vroeg in, ik hoop dat je een beetje slaap krijgt!

Ooh, wat erg voor je. Zelf al niet lekker in vel zitten en dan ook nog geen nachtrust, dat maakt alleen maar dat je je nog rotter voelt.

Laatst had die kleine van mij twee dagen rond de 40 graden en toen zei de dokter dat zolang ze gewoon actief en zichzelf zijn  (op wat jengeliger na uiteraard) je je niet ongerust hoeft te maken en dat je 's nachts (bij koorts) altijd een zetpil kan geven. Het is voor die kleine nl ook belangrijk om goed te slapen want rust is bijna altijd het beste medicijn. Overdag kan je ervoor kiezen om geen zetpil te geven omdat koorts zelf ook een functie heeft, maar voor de nacht zou ik een zetpil gebruiken.

Verder heb ik ook de bovenstaande tips;
- hoofdeinde van het matras hoger
- stomen
- ui naast je bed.
- Je hebt van Weleda een neuscreme die je  al bij baby's mag gebruiken, deze kan je onder het neusje smeren en dat geeft wat meer lucht. Dit kan je oa bij reformzaken of De Tuinen kopen.  
- Ik heb ook weleens gehoord dat het goed is dat de luchtvochtigheid in de slaapkamer zelf wat hoger is, dus een natte (schone) handdoek over de verwarming leggen zodat het wat vochtiger wordt...

Heel veel succes, ik hoop dat het wat helpt en je in ieder geval wat beter kan slapen!!!!

Liefs, Olga

heej (slapende) meiden,

tis hier weer feest, ben al vanaf kwart over 4 op, mn zoontje huilt alles bijelkaar, weet gewoon niet meer wat ik nu nog moet doen, heb alles geprobeerd, behalve die uien dan, want die zijn op, morgen bij de supermarkt maar effies halen.

hij heb een zetpil gehad, een lekkere warme fles melk, luuf op zn borstje, neusspray in zn neusje, zn bedje staat met hoofdeind omhoog, en nog zit zn neusje potdicht, waardoor hij iedere keer huilen moet.
zit nu al vanaf kwart over 4 in de woonkamer, en meneer is lekker aan het spelen, maar   hij is nu tenminste stil.
Mijn man moet smorgens 6 uur zn bed uit en kwart over 6 weg voor zn werk, hij heb best een zwaar beroep, dus jah, ben blij dat daniël nu stil is, want als mn mannetje niet slaapt, staat hij brak op de bouw.

nou jah, tis bijna 6 uur, en dan gaat mn man eruit, daantje zal straks (hoop ik zeer althans) wel moe zijn van het spelen,
heb net om half 6 de kachel op zn kamertje aan gezet met een goede natte, niet druppende handdoek, las ik net weer terug in een berichtje, dat het helpen kan, en ga ik het straks nog maar eens proberen.

zit nu een klein beetje mn tijd te vullen, dat ik niet in slaap val hier op de bank, want met mn kleine op de grond is dat zeker niet slim.

denk dat de meeste van jullie op dit tijdstip nog slapen, ik hoop het althans voor je,

liefs marina

heyhey

heb je neusspray al geprobeerd?

als je een pipetje in huis hebt, is het heel simpel.

een koffiekopje kokend water af laten koelen en dan een mespuntje zout toevoegen.
beetje in t pipetje en in het neusje spuiten.
je mag het een aantal keer per dag doen. ik doe meestal 6 a 7 keer per dag en als ze snachts kom, ook nog snachts. dit is namelijk niet schadelijk zoals alle "echte" neusspray's

je kan ook bij de appotheek neusspray halen, maar kan me voorstellen dat je de deur niet uit wil als je kindje koorts heeft.

groetjes, do

Ach, wat zielig! Vervelend hoor? Geef je toevallig nog borstvoeding? (Druppeltjes bv in neus doet wonderen, vandaar de vraag, vol met antistoffen etc).
Hoe drinkt hij verder? Hij maakt dus wel een alerte indruk?
Helaas verder geen tips, hij moet toch uitzieken. Hopelijk doet neusspray nog iets!!!!
Kan je vandaag nog een beetje bijslapen???

Hey Marina,

Ik herken het helemaal. Onze meid heeft er ook een dikke week last van gehad, maar is nu inmiddels aan de betere hand. Het is gelukkig bijna over.
Maar ik weet hoe je je voelt. En als je dan zelf ook nog niet lekker in je vel zit is het helemaal shit.

De meeste tips die ik ook heb zijn al allemaal opgeschreven.
Wat ik verder nog deed was haar iedere avond voor de laatste fles even lekker in bad laten ploeteren. Je hebt van Zwitsal bad en wasgel slaap zacht. Hier zit ook eucalyptus in zodat ze vrijer kunnen ademen. Dat deed ik in het badje en dan lekker even badderen zodat de neus goed open was. Dan haar neusje schoon maken met zo'n balonnetje, zuig je de snotjes mee uit de neus. Voordat ze naar bed ging met Luuf instrijken en ze sliep als een roosje.
Ik moet zeggen dat ik zelf ook verkouden was, maar door haar badje ook wel opknapte hoor. Het werkte bij ons dus van twee kanten.

En anders even naar de huisarts gaan, kijken of die iets kan betekenen al is het maar om je gerust te stellen.

Veel sterkte
Liefs Anne

Terug
Bovenaan