Met sprongen vooruit

A

Anoniem

Guest
Hee hoi,

Soms staat de ontwikkeling even stil. Dan denk je: pfff kun je nou nòg niet omrollen/kruipen/zitten enz enz enz....

En zo komt er weer een periode dat ze elke dag weer wat nieuws kunnen. Hahahaha Die periode is nu bij ons weer aangebroken.
Binnen 2 weken tijd, kan meneer zitten, gaat staan in de box (trekt zich aan de spijlen omhoog van lig naar zit(op knietjes) naar staan) en gaat sinds vandaag uit zichzelf zitten... (van de kruiphouding "hups" opzij en omhoog duwen tot zit)

Dus waarschijnlijk hebben we over een tijdje weer rust hihihihi....

Gaat het bij jullie ook zo hard soms?

Groetjes happyM.

Ja, hier ook zo'n dametje. Gaat nu supersnel, mevrouw krijgt nu ook echt een eigen willetje en wil alles zelf doen (vooral eten en drinken) dus dat wordt een verschrikkelijke bende. Wel lastig, want ik wil haar niet teveel remmen maar heb ook niet iedere keer zin in die zooi. Ze wordt ook echt driftig als ik haar beker afpak. Kortom; het opvoeden is nu echt begonnen!
Liefs Marcia mv Puck.

hoi hoi,

Ik ken dat, Julian is toen hij 6 maanden was 3 weken ziek geweest, niet ernstig hoor, maar daar ging al zijn energie naar toe, sinds hij 7 maanden en een beetje was begint hij de schade in te halen en leert hij ineens van alles...hij is nu bijna 8,5 maand en het houdt niet op, soms een paar dagen niks en dan ineens leert hij weer wat bij. Hij rolde vrij laat van rug naar buik, was 6 maanden en 3 weken en toen hij net 8 maanden was begon hij met tijgeren, een paar dagen deed hij dat niet meer en nu heeft hij de smaak te pakken en gaat hij de hele kamer al door!Ook begint hij ineens heel anders te kletsen, eet ineens stukjes zonder problemen en stopt die zelf in zijn mondje en jawel zijn 1e tand komt door,je voelt een heeel scherp puntje nu. Het zitten wil alleen nog niet lukken, hij lijkt er ook niet echt interesse in te hebben, is erg bewegelijk, zodra ik hem neer wil zetten (terwijl ik hem vast houd)ziek hij altijd wel iets interessants om naar toe te duiken. Ach ja het zal vanzef wel komen, ik maakte al grajes met een vriendin dat hij eerder voetbalt dan zit haha.

Wel erg leuk al die ontwikkelingen!!

liefs leetje 1981

Hoi Marieke,

Ook Kay heeft in een héél korte periode enorm veel geleerd. Zelf denk ik dat het voor hemzelf soms allemaal te snel is gegaan waardoor hij ook de laatste tijd last heeft van "nachtmerries". Het is toch best heftig voor zo'n kleine ineens zoveel te kunnen en te beleven!

Maar wat je zegt; Ik sta er zelf soms ook van te kijken hoe snel ze dingen leren..

Esmé mv Kay

Bij Dean staat het al weer een tijdje "stil". Hij is nu bijna 7,5 maand en nog steeds geen tandjes, niet zitten, niet kruipen, niet staan. Maar hij is de laatste week wel  heeeel driftig.  Hij weet precies wat wel en niet mag, voor zover dat kan natuurlijk, en trekt een pruillipje als hij zielig is. Straks komt alles ineens achter elkaar, zucht...

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan