met vallen en opstaan

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Rosco is echt begonnen met lopen staan en onderzoeken met  als
gevolg vele val partijen, bulten en huilpartijen. Van de week is hij als
klap op de voorpijl ook nog uit de kinderwagen gevallen. Ik heb echt het idee
dat ik hem geen moment uit het oog kan laten. Ik merk dat ik er heel onzeker van
word. Ik regaar heel emotioneel als er iets gebeurt. Het hoort er natuurlijk allemaal
maar ben het vertrouwen in mezelf een beetje kwijt  zo af en toe. Vind het wel moeilijk want ik wil hem wel het vetrouwen geven en denk dat hij het natuurlijk wel voelt.
herkennen jullie hier iets in?

Hoi Czaar,

Ik snap dat je je onzeker voelt als je kindje zich vaak bezeerd en vervolgens ook nog eens uit de kinderwagen valt!
Je kunt er alleen heel weinig tegen doen, je kunt hooguit zorgen dat alle tafelpunten ed voorzien van beschermers enzo, zorgen dat je je kindje heel goed vast zet in de kinderwagen/kinderstoel!
Mijn middelste was/is ook zo'n pukkel (zoals wij dat hier noemen..haha) hij viel altijd, had altijd blauwe plekken, hij is me zelfs van de commode gevallen, schuldig dat ik me voelde, maar wij zijn ook maar mens en soms gaat er iets fout.
Gelukkig zijn kleine kinderen heel flexibel en het ene kind valt veel meer dan het andere, daar kun jij als moeder niks aan veranderen, ze willen die dingen allemaal zelf doen, het maakt ze niks uit hoevaak ze vallen, ze staan op en proberen het weer!
Probeer jezelf niet zo gek te maken, dat voelt een kind, je kunt beter zeggen: boem of oh oh val je nu al weer en er wat luchtig over doen, als ze echt pijn hebben laten ze dat wel merken, maar ook dan is het zo weer over!
Je kunt je kind niet vastbinden (zou soms wel wat hartverzakkingen schelen) laat hem maar gaan en zorg dat het zo veilig mogelijk is, geef hem bijv wat leuke uitdagingen om te oefenen, ik legde vaker een grote deken op de grond met zijn matrasje en allerlei kussens erop, zo kon hij daar lekker overheen klauteren.

Veel succes met je stuntelkampioen!!

Gr MJ

heyhey

nathalia stoot natuurlijk ook wel eens haar hoofdje.

meestal tegen de tafel aan.

godzijdank is ze nog nooit van de commode afgevallen en ook niet uit de kinderwagen.

blijf altijd bij je kindje, als hij in de kinderwagen zit, of op de commode zit/ligt.

en tja... je kan natuurlijk niet alles voorkomen!!!

en zoals ze zeggen: t is vallen en opstaan. helaas, maar t is wel zo.

wat je wel in huis kan halen, is vallen en stoten zalf. (bij etos enzo)

dit voorkomt dat er een dikke bult op zn hoofdje (of waar hij zich ook pijn doet) komt.

bij nathalia helpt t heel goed.

nadeel is alleen dat t groen spul is, en je kindje dus met een groene plek  loopt hahahaha.

maar goed, dat is maar even. betel dan een bult toch!

je moet je er niet schuldig of onzeker om voelen hoor! het hoort er gewoon bij.

ook jij zal als kind zijnde veel gevallen zijn, en met jou eigenlijk wel iedereen.

ik ken geen 1 mens dat nog nooit gevallen is!

liefs, do

Nou hier ook zo een onderzoekend mannetje hoor. Zifjon heeft ook al veel bulten en grote blauwen plekken. Niets is veilig en op de 9 maanden beurs is hij ook uit zijn wagen geklomen en die is door alle balast omgekukeld. Vriendin van mij kon hem nog net opvangen, Ik doe hem vaak in de box als hij te druk is en dat werkt wel. Maar ik ben er ook wel wachter dat hij geen seconde alleen kan zijn of alle kasten en deuren klapperen door het huis. Leuk als ze gaan lopen maar ook zo moeilijke en gevaarlijke fase

Terug
Bovenaan