met waterpokken naar de crèche?

Hoi,

Tessa mocht gewoon naar de kinderopvang toen ze de waterpokken had, er waren er toen veel tegelijk met waterpokken, dus die leidsters waren wel wat gewend! Zolang ze geen hoge koorts hebben mogen ze volgens mij wel gaan. Vraag het voor het zekerheid wel na, het zal bij iedere creche wel anders zijn.
beterschap!

Lisenka mv Tessa

hoi hoi
op de creche waar ik werk, mogen de kindjes pas weer komen als alle blaasjes zijn ingedroogd omdat ze anders nog besmettelijk zijn.
volgens mij op alle creche's want dat staat in de GGD map volgens mij..
hoop dat het gauw weer over is....
beterschap!
liefs sandra

Hoi
Ook ik werk op een kinderdagverblijf en bij ons mogen de kindjes gewoon komen (zonder koorts uiteraard, maar dat spreekt voor zich)
De incubatietijd is al daarvoor dus de besmetting is al geweest.

Soms bellen we ouders wel, omdat het kindje ook zonder koorts niet lekker ervan kan zijn, jeuk bijv. En dan kan het kindje beter lekker bij mama of papa thuis zijn, dan aandacht van de hele groep te moeten delen.

Misschien gewoon even bellen met je dagverblijf, dan hoor je precies wat hun regels zijn. Succes hoor

San

Hoi,

Isis heeft een paar weken geleden de waterpokken gehad, en mocht gewoon naar het kdv, mits ze geen koorts had of er echt ziek van was. Het is al voordat de vlekjes/blaasjes zich openbaren besmettelijk, dus vandaar.

Groetjes,
Myrna

dank meiden, hij mag idd (morgen) weer naar de crèche... ben verbaast... maar wel blij want hij is deze maand pas 2x geweest en moeders loopt vreselijk achter met werk.

Terug
Bovenaan