Met welk fruithapje zijn jullie begonnen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allen,
Mijn dochtertje Veerle is ruim 4 maandjes oud en wij hebben haar nu twee keer een fruitpotje banaan gegeven. Wij hebben het idee dat ze het niet echt lekker vindt, maar misschien moet ze ook wel wennen aan de smaak etc. Ik ben even benieuwd met welk soort fruit (zelfgemaakt of uit een potje) zijn jullie begonnen? En wanneer begin je met liga's er door heen?

X
Floor

Ik ben begonnen met banaan, en toen appel. Ik maak(te) het zelf, gewoon de staafmixer erdoor heen en klaar is kees!
Je moet het een paar keer geven om ze aan de smaak te laten wennen hoor! Gewoon een paar dagen achter elkaar geven, dan leren ze de smaak kennen.
Succes!
Gr. Anne-Marie

Ik ben begonnen met peer, omdat dit de minste kans geeft op krampjes.
Maar het is idd vaak wennen wat smaak betreft.
Succes
Sil

Hoi,

wij zijn vant weekend begonnen met banaan.
Zelf gemaakt, idd zo klaar met staafmixer, en een heel glad hapje
Ben niet zo voor de potjes eigenlijk, ze kosten veel geld, en smaakt waarschijnlijk niet zo lekker.
En bovendien zit in vers fruit altijd meer vitamintjes
Ik vind fruit uit potjes handig voor als je eens ergens naartoe moet.
Donderdag of vrijdag gaan we hem appel geven, ben benieuwd hoor!!
De banaan vind hij trouwens lekker.

Groetjes Debby.

Hoi,

Welke appels gebruiken jullie voor het fruithapje?

haai,

mijn dochter krijgt al sinds ze 3,5 maand is fruithap, ben begonnen met peer omdat dit het lichts verteerbaarst is, toen appel daarna banaan die banaan was geen succes, nu is ze ruim 20 weken en krijgt nu potjes van nestle aardbei, banaan en appel dit vind ze ontzettend lekker met een halve liga eerste stap er doorheen als ze haar lepeltje ziet daar herkent ze haar eten aan dan word ze helemaal wild want ze wilt het dan nu en niet nog even wachten, verder krijgt ze s,avonds een half potje groente en soms maak ik het zelf zoals sperzieboontjes,courgette, wortel.

groetjes bianca

Hoi Floor

Mijn dochtertje heb ik de eerste twee keer ook banaan uit een potje gegeven(zo'n potje waar eerste hapje opstaat) Dit vond ze niks en het kwijlde zo haar mond uit toen peer gegeven en dat met staafmixer gedaan. Dit vond ze heerlijk, is dan ook iets grover van stuctuur. Ze krijgt potjes en zelf gemaakt. Groente krijgt ze nu ook een beetje de worteltjes vind ze heerlijk maar gisteren had ik bloemkool en na twee hapjes begon ze te krijsen, dit vond ze niks. Ging echt een half uur door.   Groente doe ik altijd zelf gemaakt, die in potjes vind ik niet echt lekker dus kook ik vaak wat extra aan groenten en dat gaat de vriezer in.
Liga geef ik niet door het fruit, heb ik ook niet bij mijn zoontje gedaan maar Hannah lijkt wel wat extra te willen dus misschien komt dat nog. Anders straks maar lekker uit het handje en smeren maar.

Groetjes Rianca, Matthijs(12-7-04) en Hannah (21-5-07)

Ski, volgens mij ben ik met Elstar begonnen. Die heeft een wat zoete smaak..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan