Met welk materiaal maken jullie een afdruk van het voetje en handje?

Hallo allemaal,

Mette is aankomende dinsdag 4 weken oud en voor ons babyboek (heb trouwens een hele gave gevonden op www.gabbies.nl voor diegenen die eens wat anders willen dan winnie de pooh) willen we een afdruk maken van een voetje en handje. Ik dacht zelf even insmeren met plakaatverf op papier afdrukken en Mette meteen in bad doen....echter zijn we ook wel bang voor een alergische reactie en dat willen we natuurlijk voorkomen. Hoe doen jullie dit?

x ing

Ik heb in de eerste week geprobeerd een gipsafdruk te maken, maar dit ging voor geen meter. Lotte smeerde direct alles onder toen haar voetje erin ging (grote veeg als resultaat) en met haar handje begon ze te knijpen, dus dat werd een mooi bergje...

Ik zou vingerverf gebruiken, als ik jou was. Daar spelen kinderen normaal gesproken ook  mee en dat kan geen kwaad lijkt mij.

Groetjes, Marisa

Wij hebben met vaderdag een kunstwerk gemaakt
Ik heb gewoon plakkaatverf gebruikt en goed afgewassen. Suze heeft er geen last van gehad. Bij de Hema hebben ze kleine potjes. Daarmee heb ik roze gemengd.  Een voetafdrukje ging heel goed, handafdruk ging voor geen meter omdat ze steeds een vuistje maakte! Hier een korte impressie :

groetjes,
Karin (aprilmama)

Een afdruk van een voetje maken is niet zo'n probleem met verf, maar een handje wordt moeilijker omdat ze daarmee knijpen.
Ikzelf heb in klei van mijn zoontje een afdruk gemaakt van een handje en een voetje en dat ging prima.

Veel succes met proberen.

Groetjes Saskia

Hoi

Wij hebben ook vingerverf gebruikt, ging prima en meteen afwasbaar. Ook hebben we een afdruk van de voetjes in klei gemaakt, echt grappig. Leuk kraamcadeau!!
Handjes zijn inderdaad lastiger, want die gaan dicht en zit ze lekker in de verf/klei te "knaaien".
Misschien als we een paar maanden verder zijn, ik heb nog zo'n klei ding liggen......
Groetjes Marieke , moeder van Emma 3-6

Terug
Bovenaan