met welke leeftijd zelfstandis kunnen zitten?

hallo,
ons zoontje is nu 8 maanden (20/10/2006) maar kan nog niet alleen los zitten.
omrollen van buik naar rug en andersom gaat met gemak, ook probeert hij moeite te doen om te kruipen.
wanneer ik hem op schoot zet, wil hij altijd proberen te staan! Dit kan hij wel al vrij lang volhouden.
vanaf wellke leeftijd konden jullie kindjes alleen zitten? in de kinderstoel kan hij n.l. wel al zitten!

groetjes,

mama van Tibo
 
Hoi Hoi,

Gemiddeld kunnen kindjes vanaf een maand of 9 los zitten,maar zoals met alles is elk kindje weer anders.Wat je evt kan proberen is tibo op de grond omringt door kunnen laten zitten valt hij om dan valt hij zacht.
Maar echt nog niet gek dus dat hij nog niet helemaal stevig zit.

groetjes ramona
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 8,5 maand zit dus al zelfstandig vanaf de dag dat ze 8 maanden werd.... en staan.... en kruipen..... Het gaat mij iets te snelllllllllll

Don't panic  je heb er snelle en langzame tussen zitten.
komt vanzelf goed. Tot die dag deed ze ook niets anders dan rollen, en uit het niets ging ze het in ene doen!

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
hoi hoi

linsey kan vanaf dat ze 6 maanden is zitten eerst met haar handjes erbij en nu met 7 maanden zit ze los. maar dat is erg snel hoor. maar daar en tegen heeft ze nog geen ene tand in haar mond staan.
maak je niet druk ieder kind doet het wanneer de tijd voor hun er is en de ene is vlot en de ander niet.
soms wou ik dat ze nog een baby was in doen en laten maar dit vind ik ook wel weer heel leuk

groetjes danielle
 
Hoi!
Lastig hè, dat je niet standaard kunt zeggen "met zoveel maanden zit hij" etc. Mijn zoontje kroop al met 7,5 maand, liep langs meubels  en kon goed zelfstandig zitten met 9   maanden, los lopen met 13 maanden, maar kon zich pas omrollen van rug naar buik  met 1,5 jaar!!
Nog even geduld dus...

Groetjes, Ingrid
 
Rustig aan.... het gaat al allemaal zooooooooooo snel...
Ons zoontje is nu 9 maanden en zit al aardig stevig in het hoekje van de box.
Ook op de grond zetten we hem neer, met het voedingskussen om hem heen en hou dhij het al aardig lang vol
ook op de fiets gaat hij mee in het zitje en dit gaat ook erg goed en is erg leuk!!
Maar per kind weer verschillend he....
Men zegt dat ze pas kunnen zitten als ze dat zelf doen, dus ja wat is nu precies zitten...pfff
geniet er maar lekker van, het komt allemaal best   goed denk ik altijd maar!!
G&M
 
hoi ,
ik heb een tweeling zijn nou 5 maanden maar sind maand 4 konden ze al zitten
nu proberen ze om op te staan in hun bedje . ik vindt   ze wel heel snel . en kunnen al dada zeggen enzo   schreeuwen en hard lachen .echt leuk om mee te maken hoor
 
Terug
Bovenaan