Met welke temp. een zetpil??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Graag zou ik willen weten bij welke temperatuur jullie je kindje een zetpil geven.

Groetjes rennie

Als ze ziek erbij is, boven de 38,5, als ze er niet ziek bij is bij 39 en hoger.

Succes ermee, groetjes Ilona

Een zieke......??? Bah vervelend zeg.

Ik doe hetzelfde als Ieloon. Maar soms kijk ik het ook even aan. 's nachts kan je altijd nog iets geven, maar ze slapen er vaak wel lekker van. Helemaal als het de hele dag al een beetje rommelt.

Beterschap en Succes!
Groetjes mama van Yana en Meike

Ik ook hetzelfde als hierboven. Als je kindje echt hoge koorts heeft is het verstandig om na een paar uur nog een paracetamolletje te geven, anders is de kans op een koortsstuip groot, mijn arts zei bij 40 graden of hoger. Dan is de temperatuurwisseling namelijk te hoog als het pilletje uitgewerkt is.
groetjes van Ruth

hoi hoi ik geef pas van af 39.5 een zetpil
veel beterschap met de zieke

Van hoge koorts bij je kleintje hoef je niet meteen te schrikken. Bij kleine kinderen is dit heel normaal. Zelf geef ik meestal een zetpil bij meer dan 39 graden, maar laat ik vooral het ziek zijn als graadmeter gelden. Als hij zich beroerd voelt met minder geef ik ook.
Onze huisarts zegt altijd als de koorts langer dan drie dagen duurt langs komen. Vaak is het dan wel over, als ik het echt niet vertrouw dan bel ik altijd eerder al.

Judith

Terug
Bovenaan