Met 'zwangerschapsverlof'...

De afgelopen 2 weken mocht ik niet werken, omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant was.
Vanmiddag weer naar de VK geweest. Aangezien ik me goed voelde, had ik het idee dat ik wel weer kon werken.
Mijn bloeddruk was 145/85. Wel aan de hoge kant, maar niet schrikbarend. De vk vertelde me dat als ik aangepast werk kan doen en niet meer dan 4 uurtjes per dienst werk, ik nog even mag werken.
Ik werk in de psychiatrie, dus het is bijna altijd stressvol en aangepast werk is lastig.
De vk adviseerde me toen om niet meer te gaan werken.
Daarna vroeg ze of ik nog andere klachten had. Ik vertelde dat ik sinds een paar dagen weer misselijk was, en een strak gevoel had bij m'n maag (alsof je kleding te strak zit). Daarnaast heb ik al een tijdje hoofdpijn en hou ik vocht vast in m'n enkels. Alles bij elkaar gingen de alarmbellen rinkelen bij de vk en die belde het ziekenhuis, waar ik direct naartoe moest komen.
Ik snel mijn man gebeld, die zat helemaal in Friesland, wij wonen onderin Overijssel.
In het ziekenhuis hebben ze mijn bloedgeprikt, urine nagekeken en een echo gemaakt.
Alles bleek goed te zijn, hoewel mijn onderdruk wel was gestegen naar 95...
Nu moet ik donderdag weer terug en krijg ik dezelfde onderzoeken weer om te kijken hoe het er dan voor staat. Ze zijn bang voor zwangerschapsvergiftiging en aangezien ik pas 26,5 week zwanger ben, is dat niet goed...
Gelukkig ziet alles er goed uit, en lijkt het alleen een hoge bloeddruk te zijn.

Ik belde m'n baas om hem te vertellen dat ik nog niet weet hoe het nu verder zal gaan. Waarop hij zei dat hij er 2 weken geleden eigenlijk al van uit ging dat ik niet meer zou komen werken en dat ik me er vooral geen zorgen over moest maken.
Dat was een hele opluchting.

Ik voel me verder helemaal prima, wat het voor mij moeilijk maakt om niet meer te gaan werken (verantwoordelijkheidsgevoel). Maar ik moet me erbij neerleggen.
Ik moet zeggen dat me dat de afgelopen 2 weken wel goed gelukt is. Ik ga dan ook maar genieten en het rustig aandoen.

Zo, dat moest ik even kwijt...

Groetjes!

zo zeg! das wel even schrikken! Ik moet ook nog minder gaan werken, vier dagen van vier uur. Dinsdag moet ik naar de arbo en daar bespreken we het verder ook nog even, gister toch een hele dag gewerkt, maar dat moet ik echt niet meer doen.

ik had ook een onderdruk van 85 en daarom zei de vk dat ik ook echt rustig aan moet doen, ik heb ook steeds meer kleine klachtjes dus ik hoop dat rust helpt...

veel sterkte en ik hoop echt dat je geen zw-vergifteging hebt meid!

Liefs Kim

Hoi Patricia,

He wat naar van al die kleine kwaaltjes maar fijn dat je je goed voelt. Hoop voor je dat het ook goed is en dat je vergiftiging hebt. Ik hoor graag van je hoe het verder verloopt. Sterkte met wachten.

Groetjes Jojanneke

ik werk nog maar 3 uur per week zolang ik het volhoud anders stop ik helemaal omdat ik veel last had van harde buiken en soms ook voorweeen minder dus maar ja de kleine gaat voor gelukkig heb ik een baas die het goed begrijpt

Poeh, dat is wel even schrikken. Wel fijn dat ze er 'snel'bij zijn en je vanaf nu goed in de gaten kunnen gaan houden. Lekker gaan genieten van je verlof nu, snap dat je verantwoordelijkheidsgevoel heb, maar denk eens hoe anderen tegen jouw situatie aan kijken van je werk, die hebben daar echt wel begrip voor, en als het een ander zou overkomen, zou je zelf warschijnlijk ook zeggen dat ze op de rem moest trappen. lekker aan jezelf en je baby denken nu, neem je rust!

Jullie hebben allemaal gelijk. Mijn kind en ik gaan voor alles! Gelukkig voel ik me erg goed en dat wil ik ook zo houden. Nu dus ook geen stress meer van mag ik wel of niet werken en hoe zal het dan gaan? Gewoon lekker genieten!!!
Vanavond gaan we de babykamer schilderen en zaterdag gaat de nieuwe vloer erin. Ik kan de week erop dan gaan inrichten. Daar heb ik zoveel zin in, dan komt het allemaal nog dichterbij!!!! Heerlijk!!!
Dus vanaf nu ga ik GENIETEN!!!

@Kim: als je meer kleine klachten krijgt die lijken op zwangerschapsvergiftiging, aarzel dan niet om je vk te bellen. De gynaecoloog in het zkh zei ook al tegen mij, beter te vaak dan te weinig bellen. Al bel je midden in de nacht. De klachten kunnen snel verergeren en dat wil je niet.
Jammer dat je geen baas hebt die meelevend is, vind ik zo egoïstisch! Probeer je er maar niks van aan te trekken!

Groetjes!!

Terug
Bovenaan