Metaalachtige smaak in mond/keel na het eten

De titel zegt het eigenlijk al; ik heb de laatste tijd last van een metaalachtige smaak achter in mijn mond/begin van mijn keel nadat ik gegeten heb. Het is vrij vervelend (want vieze smaak). Ik vroeg mij af of dit wellicht een kwaaltje is dat niet zo bekend is. Overigens ben ik nog in afwachting of ik zwanger ben, heb binnenkort mijn NOD.

hallo Sientje,

van origine was ik een april mama maar door een mk ben ik hier weer te vinden.
Ik had dit ook op het moment dat ik zwanger was, probeerde me eraan vast te klampen omdat het inderdaad een zw-verschijnsel kan zijn. Ik had een tussentijdse bloeding gehad, en was bang dat ik een mk aan het ondergaan was en inderdaad.
Ik heb deze vraag ook op het forum gesteld. En wat bleek dit kan van pijnboompitten komen. En ik dacht he dat heb ik nooit. Nu maanden later, weet ik dat ik het krijg van de pijnboom pitten van de plusmarkt.

Dus weet niet of deze in je menu gezeten hebben van de week? Ik hoop voor je dat het wijst op een ijzertekort. Als je zwanger bent kun je namelijk eerder bloeden bv je tandvlees dat wordt beter doorbloed. Bindt me er niet teveel op vast, heb het ergens gelezen.
Als blijkt dat je zwanger bent, kun je beter overstappen op gravitamon dan foliumzuur gebruiken.
Gravitamon zit ook de aanbevolen dagelijkse foliumzuur in maar ook ijzer en vitamines.

Nou succes meid, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

gr. nathalie

Hoi Nathalie,

bedankt voor je reactie. Ik heb het eigenlijk na elke maaltijd en pijnboompitten zitten daar niet bij. Wel heb ik de laatste dagen bij het tandenpoetsen dat het wat rood is (dus wrs wat bloed). IJzer tekort vind ik wel logisch klinken. Ga dus idd maar eens kijken naar ijzertabletten.

Ik ben trouwens sinds een paar dagen gestopt met het slikken van vitaminepillen (vd Etos) want ik had gelezen dat teveel vitamine A niet goed is voor je kindje. Kan ik dan wel zonder meer ijzertabletten slikken of moet ik maar even wachten tot ik weet of ik uberhaupt zwanger ben en dit aan de dokter vragen?

he Sientje, als je nu je foliumzuur maar gebruikt. Dan is alles goed. Gravitamon is speciaal voor zwanger vrouwen en voor borstvoeding gevende vrouwen. Daar zitten dus de juiste vitamines in. Vooral B. Ik zou even wachten tot je weet of je zwanger bent, en dan voor de algemene babbel naar de huisarts, hij/zij zal je dan verder voorlichten wat slim is en niet. Of je nu ijzertabletten moet slikken tja moeilijke vraag ik ben geen dokter. Maar je kan wel wat meer ijzer in de dieet brengen. je nod was bijna toch? en als je toch ongesteld wordt en de klacht houdt aan, dan inderdaad even inkoppen bij de dokter.

succes meid, hoop gauw te lezen wat het geworden is.

Terug
Bovenaan