Meteen beginnen of nog ff wachten na stoppen van de pil

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik heb een vraag; binnen kort willen  ik gaan stoppen met de pil, na ruim11 jaar.
Maar wat is verstandig meteen beginnen of toch nog ff wachten tot je je eerst cyclus hebt gehad of meerdere. Wat is jullie mening hierover.

Hoi Yona,

Ook ik heb de pil 10 jaar geslikt en ben begin mei gestopt, toen werd ik in de cyclus van de pil op 10 mie ongesteld, de weken daarna hebben wij alleen veilige sex gehad, waarna ik op 6 juni 1 dag ongi was. wanneer ik dan doortelde, zou ik afgelopen zondag mijn NOD hebben, maar ben nu nog niet ongi maar heb ook geen posi test. ik weet niet goed of dit te maken heeft met maar 1x ongi te zijn geweest.
eigenlijk kan ik je dus niet goed adviseren, maar alleen aangeven wat ik gedaan heb. Ik heb wel begrepen dat meiden die de Diana 35 geslikt hebben, over het algemeen meer klachten hebben van een onregelmatige cyclus. Ik heb zelf femodeen geslikt, welke pil heb jij gebruikt? Ik hoop dat je met hulp van alle reacties een overwoge keuze kunt maken. Wij konden in elk geval niet meer wachten.

Succes

Liefs   Judith

hallo
ik ben ingrit een 23 weken zwanger van mn derde kindje
ik ben na 8 jaar gestopt met de pil en was in ronde twee al zwanger. mn gynacoloog zei dat t onzin is om eerst een tijdje te wachten. als je lichaam er aan toe is dan gebeurt t vanzelf. als je lichaam nog vol met pilresten zit dan wordt je ook niet zwanger. ook bij mn eerste kind was ik, na een maand zwanger en dat is en gezonde knul van inmiddels 12 jaar geworden.
succes

Hallo,
Bedankt voor jullie snelle reakties, hoop dat er nog meer komen, zodat ik een goede afweging kan maken.
Ik ben 27 jaar en gebruik nu al ruim 11 jaar de pil van het merk sterildil 30, zou aankomen zondag gaan beginnen aan me laatste strip.
Ben gaan twijvelen omdat je leest dat in het boek van "zwanger worden" dat je meteen naar het stoppen van de pil een verhoogde kans hebt op een tweeling vooral als ze langer de pil hebben gebruikt,  en dat het ook beter is om een of twee  cyclusen te wachten om je menstruatiecylus weer op gang te laten komen.
En op het forum lees je dan ook weer vele verhalen van vrouwen waar het dan een langere tijd bij duurt om zwanger te worden.
Hopelijk krijg ik nog meer reakties, zodat  onze afweging makelijker wordt.
Bedankt alvast!!!

Hoi,

Ik ben na het stoppen van de pil ook gewoon begonnen, zit nu in ronde 3 en heb nu weer aardig zicht op mijn cyclus, ook bij mijn vorige zwangerschap ben ik gewoon meteen na het stoppen van de pil ervoor gegaan, ik was toen de 2e ronde zwanger en heb een prachtige gezonde zoon gekregen.
Bij mij werd toen gezegd dat het makkelijker is 1 menstruatie af te wachten zodat ze beter kunnen berekenen hoe lang je zwanger bent dan wanneer ze dat na een pilstop moeten bekijken, maar ik vond dat geen argument, tegenwoordig bekijken ze dat toch met echo.
Met de mogelijkheid van een tweeling moet je altijd rekening houden, dat weet je gewoon als je een kindje wil krijgen, als je dat niet wil moet je er niet aan beginnen, eventueel 2 en soms zelfs wel 3 moeten ook net zo welkom zijn ookal is het drukker.

Groetjes Brenda

He Yona,

Meteen beginnen!!!!!
Volgens de gyn. is het onzin om eerst een cyclus af te wachten. Heeft geen zin!

Sucses, Groetjes Anne

Ook ik ben gelijk voor het eggie gegaan en werd in ronde 3 zwanger. We gaan nu voor de tweede en ik ga echt niet eerst een maandje afwachten hoor.
Misschien als je een hele zware pil slikt dat het wat effect heeft op je menstruaties.

Succes met zwanger worden.

T.H.

Hallo

Mijn huisarts zei dat het alleen handig zou zijn bij het uitrekene vanm de datum. Verder zou het absoluut niet uitmaken en een verhoogde of verlaagde kans zou volgens hem ook niet waar zijn.
Zelf zit ik nu in ronde 7 en over een paar dagen mag ik een test gaan doen........
Blijft eng.

Veel succes
liefs wondernetje

Terug
Bovenaan