Meteen raak?

Op 3 september mijn laatste pil genomen (strip afgewerkt) de bedoeling is om alles op zijn beloop te laten en terug een normale cyclus te creëren. Het 'we zien wel' principe. 15 dagen na mijn menstruatie een eisprong gekregen. Ook even op controle geweest bij de gynaecoloog en die zei dat ik direct een normale cyclus zou hebben. Met de pil kreeg ik altijd mijn regels 4/5 dagen na mijn laatste pil. Echter heb ik nual een kleine bloeding (op maandag, ipv donderdag/vrijdag) 10 dagen na mijn ovulatie. Het is niet veel en het is donkerbruin. Kan dit innestelingsbloed zijn of is dit toch gewoon menstruatiebloed? Mijn emoties swingen de pan uit en moet ooi wel vaker plassen. Ben ik er meer mee bezig dan de bedoeling is of zou het toch de eerste keer gelukt kunnen zijn?
 
Is echt zo snel nog weinig zinnigs over te zeggen.
Sommige worden zwanger ondanks gebruik van voorbehoedsmiddelen, dus ja het is wel mogelijk zo snel. Maar bij de meeste duurt het toch wat langer.
 
Van België zeker? Anders ga je niet ‘zo maar’ naar de gyn haha. Het klinkt voor een Hollander namelijk alles behalve het op z’n beloop laten als je de gyn bezoekt voor, Uhm, zo maar checken.
Hoe dan ook: je kunt zwanger zijn als je rond je ovulatie onbeschermde seks hebt gehad. Je lichaam kan je ook flink voor de gek houden. Je gaat (onbewust) toch overal op letten. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je je anders voelt omdat je van de hormonen af bent. Dus ja, eigenlijk weet je nog niks. 14/15 dagen na je vermoedelijk ovulatie een test doen. Meer kun je niet doen.
 
Wel een.boute reactie van de gynaecoloog. Er valt echt niets te zeggen hoe je cycli zich ontwikkelen. Alleen de tijd zal het leren. Je zal echt af moeten wachten tot je vermoedelijke NOD. Vanaf dan kan je betrouwbaar testen.
 
Terug
Bovenaan