Metformine en PCOS

Hallo!

Ik heb pcos en ik ben benieuwd naar de ervaring van vrouwen die metformine hebben genomen. Was dat positief of negatief? en hoe zijn jullie daaraan gekomen?

Ik heb het vandaag aan de HA gevraagd, helaas niet gekregen..

Hoi!

Ik weet niet of je vraag nog actueel is, maar wat wil je er over weten?

Ik heb rond mijn 25e al metformine gekregen via de huisarts. Ik had een artikel meegenomen waarin stond dat het gunstig was voor vrouwen met pcos dit te nemen. Hij heeft contact opgenomen met een gynaecoloog die het ook verstandig vond en voorgeschreven. Ik denk dat gezien mijn bloedwaarden toen het anders ook niet lang geduurd had voor ik het voor DM2 had gekregen.
Toen omdat mijn toenmalige vriend en ik zwanger wilde worden, ik had al fors overgewicht had, amper een cycles en mn nuchtere glucose en hba1c snel opliep. Heel eerlijk, dit lag aan mijn eigen problemen met eten
Glucose daalde, zelfs vet bij mijn buik leek minder te worden en ik had spontaan 3x dat ik in dat half jaar ongesteld werd.
Wij wilden destijds omdat we nog jong waren niet de medische molen in, ook omdat ik wist dat ik waarschijnlijk te horen zou krijgen eerst flink af te moeten vallen.

Het had dus zeker een positief effect en wellicht was dit groter geweest als ik een gezonder gewicht had gehad

Terug
Bovenaan