metingen tijdens echo's!

A

Anoniem

Guest
Wij hebben vorige week een pretecho gehad, en daarbij heeft de echoscopiste het hoofdje van de kleine in omtrek opgemeten. De omtrek was toen ongeveer 19.6 cm, en dit kwam overeen met een leeftijd van 19 weken en 3 dagen! Maar... ons kindje was toen pas 17 weken en 5 dagen, dus dat scheelt ruim 1,5 week in leeftijd!

Ook is het voetje opgemeten, die was 2,6 cm lang!

Begin januari krijgen we een 20-weken echo, dus dan meten ze alles op, maar ik vraag me nu wel af of ik niet iets verder ben in de zwangerschap dan ik zelf denk?
Of komt het vaker voor dat het hoofdje wat groter is, het gaat natuurlijk wel om gemiddelden...

Je hoeft je daar niet zo druk om te maken hoor!!!
Bij mij eerste zwangerschap liep onze baby ook voor
en die was 52.5 cm bij de geboorte
Bij deze zwangerschap liep onze kleine meid op 23 weken 3 weken achter en nu ( 29 weken) heeft ze alles ingehaald dus de ene baby groeit eerst en de andere komt eerst wat meer aan
Geloof me aan t einde van de zwangerschap loopt alles goed

Die van mij is juist kleiner dan de 20 weken die ik toen was.. Maar ik ben zelf ook gewoon klein. Datum van mij werdt niet veranderd. Bij mij zijn er maar 2 dagen geweest waar het raak kon zijn geweest dus een week voor of achter lopen kan dan gewoon niet... Mijn kleine meid is dan gewoon kleiner dan gemiddeld.. het heet niet voor niks gemiddelde he?

hoi hoi, je hoeft je idd geen zorgen te maken hoor... de een is gewoon iets groter of kleiner dan de ander..... en het zijn altijd schattingen.... ik heb 35 echo's gehad (2ling met complicaties, alles is goed gekomen ;od) en soms kon je zien dat de ene keer iets te ruim of te klein gemeten.... ze hadden de ene uk ruim boven de 2 kg geschat en de ander bijna 3 kg.... uiteindelijk waren ze 1990 gr en 2360 gr...

Mijn eerste zoon liep met zijn hoofdje ook altijd enkele weken voor op schema, terwijl zijn beetjes achter liepen. Ik erwachte bij de geboorte een kind met een enorm hoofd, maar je ziet dat verschil haast niet, het was ook en flinke kerel van ruim 8 pond, daar past dan ook geen klein friemelhoofdje bij...
Het is goed als je bv bij de 35 weken nog een groeiecho zou krijgen om te weten hoe het dan is, maar dat is meer voor je eigen geruststelling dan noodzakelijk.
Geniet ervan!

het gemiddelde kind beataat niet, zijn slechts richtlijnen....

Terug
Bovenaan