Meubels

<p>Hoi,</p><p>Wat hebben jullie nog aangeschaft voor de tweede?</p><p>In juni ben ik uitgerekend en er zit dan precies 1jaar en 2 maanden tussen. Om nog een heel set meubels aan te schaffen vind ik ook zo wat... Aangezien onze kleine al loopt.</p><p>Iemand ideeën of tips?</p>

Mijn kindjes schelen wat meer, ruim 3 jaar, maar ik kan me zo voorstellen dat je een tweede ledikant nodig hebt (dat had ik niet meer nodig, mijn oudste sliep inmiddels in een peuterbed). En een kledingkast is denk altijd wel handig, hoeveel ze ook schelen qua leeftijd. De commode zou ik misschien verplaatsen naar de babykamer. En een kinderwagen voor 2 kindjes, of je doet de jongste in een draagdoek/draagzak en neemt een meerijd plankje voor de oudste.
Oh ja, een tweede kinderstoel. Ik heb 2 stokke stoelen. Mijn zoontje zat tot hij 3 werd in het babyzitje, maar mijn dochtertje zat met 1,5 al op de gewone stoel zonder. Hangt er denk ik vanaf welke stoel je nu hebt. 
Maar heel moeilijk lijkt me het niet. Je weet nu precies wat je nodig hebt voor een baby, je weet wat je budget is en welke dingen je niet nodig hebt per de, maar wel wil en hoeveel ruimte je hebt. 

Hier zit er 1 jaar en 8 maanden tussen. Ik heb niks gekocht!!
De jongste sliep eerst 5 maanden in de wieg. Daarna naar het ledikant en toen is de oudste naar een peuterbed gegaan. Dus nouja, wel een peuterbed gekocht ;) 
Commode delen ze. Gebruik ik toch alleen boven. Beneden verschoon ik ze gewoon op tafel.
Kledingkast delen ze ook (ik heb 2 meiden) Past prima. Beddengoed bewaar ik in een andere kast. 
In de toekomst wordt een tweede kast wel fijn denk ik. Vooral een wat grotere kast want mijn oudste dochter is nu 2.5 jaar en haar jurkjes passen qua lengte bijna niet meer in de babykast. Maar nu gaat het nog prima! 
Ik heb ook geen duowagen ofzo. Alleen een plankje gekocht voor aan de Joolz en toen de baby 2 maanden oud was hebben we een electrische bakfiets gekocht, beste aanschaf ooit! Heerlijk fietsen met de baby, anders kun je dat de eerste 8 maanden niet doen en dat mistte ik (en mijn oudste dochter) echt!! Nu kunnen we weer heerlijk op stap en boodschappen doen op de fiets! :D

Bij ons zit er wat meer jaar tussen (2 jaar en 2 maanden) en ik heb voor de oudste nieuwe meubels gekocht: peuterbed, kledingkast en commode. Over de commode wel lang getwijfeld. Maar als hij niet meer als commode gebruikt wordt dan is het ook gewoon een leuke ladekast, dus toch maar gedaan.
De jongste heeft de oude meubels van de oudste (ledikant, kast, commode).
Ik vind het zelf wel handig zo. En hoe ouder ze worden hoe meer spullen en hoe groter de kleren. Dus een eigen kast lijkt me wel zo praktisch.

Bij ons zit er iets meer dan een jaar tussen. Voor de baby hebben we niets nieuws aangeschaft qua meubels. Ons oudste kind heeft een nieuwe kast, commode gekregen. De baby nam zijn oude meubels over zegmaar. De baby is in de wieg gegaan en krifjt later het ledikant wanneer onze zoon zn peuterbed krijgt.
wel een duowagen aangeschaft.

Ik ga zoiezo nog een ledikant kopen, voor de rest heb ik alles al in huis gehaald.
Welk duowagen heb jij aangeschaft? Ik wil er een waarvan je maxi cosi of reiswieg kan combineren met zitje voor oudste. 

Terug
Bovenaan